Hírek
2013. Április 10. 12:52, szerda |
Belföld
Forrás: mno.hu
Ömlenek a panaszok a közműcégekre
![Ömlenek a panaszok a közműcégekre](/external/image_cache/4/c/2/4c2557abec928171e51656994431bfc5.jpg)
Rengeteg hívás érkezik a rezsicsökkentési problémák miatt létrehozott zöldszámra: január óta több mint 3400-an kérték a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal segítségét. A szervezethez ezenkívül csak tavaly mintegy négyezer reklamáció érkezett, igaz, ezekből nem mind volt jogos. A fogyasztók viszont nem csupán itt, hanem az alapvető jogok biztosánál is panaszkodtak - számol be a Magyar Nemzet.
Meglehetősen sok panasz érkezett az elmúlt időszakban a közműszolgáltató cégekre a lakosság részéről. A Magyar Nemzet megkeresésére a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalnál (MEKH) azt közölték, a januári 10 százalékos rezsicsökkentéssel kapcsolatos panaszok bejelentésére létrehozott zöldszámra eddig már 3408 hívás érkezett.
Mint a laphoz eljuttatott közlésből kiderült, a zöldszámon kezdetben azután érdeklődtek a legtöbben, hogy az árcsökkenés hogyan épül fel, illetve az hogyan jelenik meg a gáz-, a villany- és a távhőszámlán. Később a rezsicsökkentéssel nem érintett termékek, szolgáltatások területén várható változások után érdeklődtek. Ilyen a palackos gáz, hulladékszállítás, ivóvíz- és csatornaszolgáltatás, amelyek díja a kormány tervei szerint július 1-jétől ugyancsak csökkenni fog. A MEKH szerint azonban jelenleg legtöbben abban kérnek segítséget, hogy az egyes díjtételekben jelentkező árcsökkentést a konkrét számlájukon hogyan tudják követni. (A számlakép márciusban megváltozott, így azon kiemelt felületen fel kell tüntetniük a szolgáltatóknak, hogy a fogyasztók mennyit takarítottak meg az árcsökkentésnek köszönhetően, ugyanakkor a legtöbb cég ezt csak áprilistól jelzi.) Ezen kívül számos reklamáció érkezett a hivatalhoz a hulladékszállítás és az ivóvíz-szolgáltatás területén a szolgáltatók által korábban megvalósított áremelés mértéke miatt. A két szegmensben ez évtől már a MEKH szabhatja meg majd a díjakat, ám ez eddig a helyi önkormányzatok hatáskörébe tartozott.
Azonban a hivatalhoz nem csak a zöldszámon érkeztek panaszok. A MEKH közlése szerint a reklamációk száma évről évre növekszik, tavaly pedig csaknem négyezer panasz érkezett hozzájuk az energiaszolgáltatókkal kapcsolatban. Ezek döntő többségét lakossági fogyasztók küldték be. A panaszok több mint fele szerződésszegéssel volt kapcsolatos. A hivatal azonban felhívta a figyelmet arra, hogy ezek közül nem minden beadvány bizonyult jogosnak. 2008 és 2012 között ugyanis csupán a panaszok 37,5 százaléka volt jogos, miközben 62,5 százalékukat nem ítélte megalapozottnak a MEKH. Igaz, ez utóbbi szám azért is magas, mert sok reklamációt a felhasználó végül visszavont.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Augusztus 13. 13:54, kedd | Belföld
Magyarországon is érezhető földrengés volt Horvátországban
Magyarországi településeken is érezhető, 4,4-es magnitudójú földrengés volt kedd reggel Horvátországban, a magyar-horvát határ közelében.
2024. Augusztus 13. 08:06, kedd | Belföld
Ezeréves ünnep, 21. századi élmény – megújult a Szent István Nap mobilalkalmazása
Megújult mobilapplikáció és honlap segítségével tájékozódhatnak a Szent István Nap látogatói az eseményekről, rendezvényhelyszínekről és a négynapos ünnepségsorozattal kapcsolatos minden tudnivalóról.
2024. Augusztus 13. 07:53, kedd | Belföld
EM: júliusban túlnőtte a 60 ezres darabszámot a hazai tisztán elektromos járműpark
2024. Augusztus 12. 08:02, hétfő | Belföld
Folytatódik a hőség a héten
Folytatódik a hőség a héten, a legmelegebb órákban akár 38-39 Celsius-fok is lehet.