Városlista
2025. február 2, vasárnap - Karolina

Hírek

2024. Február 01. 09:30, csütörtök | Helyi
Forrás: AUTO MOTOR

Új belsőt kapott a BMW 4-es kupé és kabrió, az M4 Competition 20 lóerőt.

Új belsőt kapott a BMW 4-es kupé és kabrió, az M4 Competition 20 lóerőt.

Frissült a BMW 4-es kupé és kabrió külső-belső megjelenése, az M4 Competition esetén immár 530 lóerőt tud a 3,0 literes biturbó 6 hengeres.

Hatalmas méretű veséivel az M-es modellek felé kacsint a BMW 4-es sorozatú kupéja és kabriója, amely a mostani frissítésnél látványosabb megjelenésű LED-es lámpákat kapott, amelynél már nyíl formájú a menetfény/irányjelző rész, opciósan mátrix-LED fényszóró is elérhető. Opcióként lehet majd megvásárolni az M4 CSL-en debütált hátsó lámpákat, amelynél a fényforrás optikai szálakat világít meg – mostanra sikerült megoldani a technológia nagysorozatú adaptálását.

Egyébként a helyzet jórészt változatlan megjelenés tekintetében, épp csak az opciós felnik megjelenése változott és 2 új színnel – Cape York Zöld és Fire Piros – bővült a színpaletta. Az igazi nagy újdonságot a műszerfalon lezajlott generációváltás jelenti, hiszen mostantól kezdve már itt is a nagypanelos elrendezést találjuk, amelynél ívelt üveg alatt helyeznek el 2 darab 12,3 colos képátlójú monitort. Az új fedélzeti rendszerrel együtt beszédvezérlés (világnyelveken) és a legújabb iDrive kezelőszerv is bekerült az autóba.

Csak kis mértékben változik a BMW 4-es Coupé és Cabriolet motorválasztéka, egyedül a 2,0 literes benzines turbómotor marad lágyhibrid rásegítés nélkül, egyébként alapáron jár a 11 LE teljesítményű 48 voltos indítógenerátor.

Megkapja az új lámpákat az M4-es is, amelynél már nem csak 2, hanem 3 tagú a választék. Ahogy eddig, a 6 fokozatú kézi kapcsolású váltóval szerelt M4 esetén 480 lóerő a 3,0 literes biturbó teljesítménye, az M4 Competition esetén 510 lóerőnek örülhet a sofőr, az M4 Competition xDrive esetén pedig már 530 lóerő a maximum – nem szabad elfelejteni, hogy kikapcsolt menetstabilizálóval hátsókerékhajtásba is kapcsolható az M GmbH összkerékhajtása.

Nem egyszerűen kihegyezték az erőforrást, az 530 LE változatlanul 6250/perces fordulaton mérhető, a 650 Nm-es nyomaték szélesebb tartományban (2750-5730/perc) áll a vezető rendelkezésére. Nem csoda, hogy a 0-100 km/óra gyorsulás mindössze 3,5 másodpercig tart és a 0-200 km/óra is letudható 11,8 másodperc alatt! A kabrió ennél pár tizeddel lassabb, mert nehezebb. Ahogy eddig, úgy ezután is 250 km/óra a végsebesség, ami az M Driver’s Package megrendelésével 280 illetve 290 km/órára (kabrió, kupé) növelhető.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Január 31. 07:50, péntek | Helyi

Számos újfajta kockázatot rejt a mesterséges intelligencia egy tanulmány szerint

Az általános célú mesterséges intelligencia (MI) munkahelyek megszűnéséhez, a terrorcselekmények és ámokfutások számának megugrásához vezethet,

2025. Január 31. 07:26, péntek | Helyi

Új életet lehelnének a Fülek és Salgótarján közti vasútvonalba

A hosszú évekig tartó elhanyagoltság után úgy tűnik, egy szép napon újra nemzetközi vonatforgalmat bonyolíthat le a füleki pályaudvar. Szlovák és magyar részről is vannak pozitív fejlemények,

2025. Január 30. 11:50, csütörtök | Helyi

Veszélyes vándorút: volt, hogy megették a gólyát I.

Nagyon sok veszély leselkedik a vonuló madarakra. A ragadozók mellett az időjárás viszontagságai is sűrűn szedik az áldozatokat, különösen a fiatal, tapasztalatlan vándorok közül.

2025. Január 28. 17:20, kedd | Helyi

Városi vasút Salgótarjánban - bővül a salgótarjáni tömegközlekedés

Nemcsak a múltat, de a jövőt is rendezzük. Salgótarján új polgármestere javaslatára, a 81-es vasúti fővonal infrastrukturális felújításával,