Városlista
2024. november 23, szombat - Kelemen

Hírek

2013. November 13. 14:45, szerda | Helyi
Forrás: Index

Iskolakezdés: minél később, annál jobb

Iskolakezdés: minél később, annál jobb

Az iskolakezdésre legalkalmasabb életkort kereste egyik legutóbbi kutatásában a Cambridge-i Egyetem. Az eredmények alapján 130 oktatási szakértő tette le a voksát a minél későbbi iskolakezdés mellett.

A kutatók az eredmények alapján főleg arra próbálják most felhívni a figyelmet, hogy milyen fontos a 4-5 éveseknél a játszva tanulás, és hogy erre elég időt hagyjanak a szülők és az oktatási rendszer.

A kutatók eredményeiket antropológiai, pszichológiai, ideg- és oktatástudományi alapokra helyezték. Emlékeztetnek: a vadászó-gyűjtögető társadalmakban a gyerekek más emlős fajokkal játszottak, ez tette az embert hatékony tanulóvá és problémamegoldóvá. Az idegtudományok pedig azt mutatták ki, hogy a játék során nő a szinaptikus aktivitás az agynak abban a részében, amely az ember egyedülállóan jó mentális funkcióiért felelős.

A felmérés pszichológiai része arra mutatott rá, hogy a játékos tanulás sokkal hatékonyabb és motiválóbb a négy- és hétévesek között, mint az instrukciókon alapuló szokásos oktatási megközelítés. Ez különösen akkor igaz, ha a szimbolikus reprezentációs képességet, magyarul az írni-olvasni tudást akarjuk fejleszteni. A fizikai, szerkezeti és szociális játékok intellektuális és emocionális önmérsékletre tanítanak. Az oktatási részből pedig az derült ki egyértelműen, hogy azok a gyerekek, akik gyermekközpontú, játékalapú iskola-előkészítőbe jártak első osztály előtt, később kiváló akadémiai, motivációs és jóléti eredményeket értek el.

A kutatók a felméréseket új-zélandi gyerekek eredményeivel is összevetették. Új-Zélandon öt- és hétéves kor között kezdik az iskolát, de most egyértelműen bebizonyosodott, hogy a korai olvasástanítás nem segíti a tanulás hatékonyságát, sőt, kifejezetten káros lehet. Azok a gyerekek, akiket már ötévesen betűkkel traktáltak, 11 évesen rosszabbul teljesítettek a szövegértési feladatokban, és kevésbé szívesen olvastak, mint társaik, akiket csak hétévesen írattak be. A csoportok közötti különbségek 15 éves korukra eltűntek.

A kutatók szerint az egyik legaggasztóbb adat, hogy a 20. század második felében rengeteg gyerektől vonták meg a játék lehetőségét a kritikus életkorban, és ez egyértelműen növelte körükben a stressz és a lelki megbetegedések előfordulását. A Cambridge-i Egyetem kutatói szerint az új eredmények birtokában a brit kormánynak ki kellene tolnia az iskolakezdés alsó életkori határát.

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 22. 21:29, péntek | Helyi

Új lehetőségek a civil szervezetek számára Nógrád vármegyében

Videónkon teljes körű információkat adunk a mai Nógrád Vármegyei Civil Központban tartott 2024. év ötödik sajtóreggelijéről.

2024. November 18. 09:03, hétfő | Helyi

Az atombomba egyik atyja - Wigner Jenő története

Az egyetem után apja bőrgyárában kezdett dolgozni Wigner Jenő, az atombomba egyik atyja. 122 éve, 1902. november 17-én született Wigner Jenő Pál (Eugene Paul Wigner) Nobel-díjas magyar származású fizikus,

2024. November 16. 20:33, szombat | Helyi

Csernobil Magyarországon

Csernobil Magyarországon: titkolózás, hazudozás...

2024. November 16. 19:46, szombat | Helyi

Miért a Temu a világ leggonoszabb cége

Mielőtt kommentelsz olvasd el! Ez a videó nem bújtatott reklám a hazai kereskedők irányába, hanem a Temu problémáiról szól.