Városlista
2022. október 6, csütörtök - Renáta

Képek | Sport

SUPER RACING FESZTIVÁL

2022-06-01 08:06:21

Nagy hőség, nagy intenzitás: Epic WTCR-akció Magyarországon, Azcona és Urrutia győzelmével

*Az Azcona az új Goodyear #FollowTheLeader, megnyerve a BRC Hyundai N Squadra Corse 1. futamát
*A Cyan Performance Lynk & Co's Urrutia nagynyomású 2. futam diadalával teszi ismertté a címcélokat
*Huff megnyeri a WTCR Trophy dupláját, és a 2. futam győzelméért drukkol a hazai Zengő Motorsport csapatának
*Ehrlacher, Berthon és Girolami is dobogós helyezést értek el a hungaroringi napsütésben
* Lelkes rajongók ezrei élvezik a hétvégi akciókat három FIA kategóriából

WTCR Race of Hungary, Hungaroring, 2022. június 10-12.: Versenyjelentés
WTCR – FIA Túraautó Világkupa, 5. és 6. forduló a 20-ból

WTCR Race of Hungary Race 1 besorolás (30 perc 1 kör)
1 Mikel Azcona (ESP) BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai Elantra N TCR, 32 m38,095 s (139,3 km/h)
2 Yann Ehrlacher (FRA) Cyan Racing Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR 1.895s
3 Nathanaël Berthon (FRA) Comtoyou DHL Team Audi Sport, 3.331s
4 Gilles Magnus (BEL) Comtoyou Team Audi Sport, Audi RS 3 LMS, 4.829s
5 Ma Qing Hua (CHN) Cyan Performance Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR 5.259s
Leggyorsabb kör: Azcona, BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai Elantra N TCR, 1m53,163 s (139,3 km/h)

WTCR Race of Hungary Race 2 besorolás (25 perc 1 kör)
1 Santiago Urrutia (URY) Cyan Performance Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR, 28 m10,696 s (138,4 km/h)
2 Rob Huff (GBR) Zengő Motorsport, CUPRA Leon Competición, 0.380
3 Néstor Girolami (ARG) ALL-INKL.COM Münnich Motorsport, Honda Civic Type R TCR 2.428s
4 Michelisz Norbert (HUN) BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai Elantra N TCR 3.173s
5 Ma Qing Hua (CHN) Cyan Performance Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR 5.880s
Leggyorsabb kör: Huff, Zengő Motorsport, CUPRA Leon Competición, 1m53,875 mp (138,4 kmph)

A WTCR ideiglenes állása a 6/20-as forduló után
Goodyear #FollowTheLeader: Mikel Azcona, 84 pont
2 Néstor Girolami, 75
3 Santiago Urrutia, 69
4 Yann Ehrlacher, 63 éves
5 Esteban Guerrieri, 56

Mikel Azcona a napsütötte Hungaroringről került ki a WTCR – FIA Túraautó Világkupa új Goodyear #FollowTheLeader-jeként, miután remek stílusban megszerezte szezonbeli második győzelmét a BRC Hyundai N Squadra Corse színeiben.

A Hyundai Elantra N TCR-t vezető 25 éves spanyol versenyző hibátlan hajtást produkált a pole pozícióból, és megnyerte az 1. futamot, és megelőzte az ALL-INKL.COM Münnich Motorsport Néstor Girolamit az ideiglenes WTCR-tabella élén.

A Cyan Racing Lynk & Co WTCR-es királya, Yann Ehrlacher későn megelőzte Nathanaël Berthont a második helyre a napi nyitószámlálóban, a Comtoyou DHL Team Audi Sport pilótája pedig Berthon beéri a harmadik helyre, egy pozícióval megelőzve a másik Comtoyou Audi versenyzőt, Gilles Magnust.

A 22 éves belga megszerezte a felajánlott 10 pontot, amiért a leggyorsabb időt érte el a szombati, akciódús kvalifikáció három szakaszában. Ezután a kínai Ma Csing Huát verte a negyedik helyre az 1. futamban, majd a 2. futamban a kockás zászlót a hetedik pozícióban szerezte meg.

Míg Magnus a hetedik helyen végzett, Santiago Urrutia a 2. futam győzelmét a részben fordított rajtrácsról szerezte meg, az uruguayi pedig ellenállt Rob Huff heves nyomásának a 14 körös látványos játék során. Annak ellenére, hogy Huff minden erőfeszítést megtett a Zengő Motorsport CUPRA Leon Competición fedélzetén, Urrutia 0,380 másodperccel kitartott a Cyan Performance Lynk & Co 03 TCR volánja mögött, miközben Huff kettős diadalt ért el a független versenyzők WTCR Trophy-jában.

Majdnem ilyen szoros volt a harmadik helyért folytatott harc Girolami és a hazai hős, Michelisz Norbert között, az argentin pedig határozottan védekezett. 0,745 mp választotta el őket a célvonalon át, miközben Ma egy újabb következetes hétvégét teljesített az ötödik helyen Ehrlacher előtt.

A szezon első pau-i versenyéről áthozott, Tassi Attilával vívott összecsapásért kapott hathelyes rajtrácsbüntetés csökkentette Michelisz esélyeit egy erős eredmény elérésére az 1. futamban, a 2019-es WTCR királya pedig a 12. helyen rendezkedett be a hangos helyi szurkolók mellett. ujjongva minden mozdulatát.

Nagy Dániel kemény hétvégét vészelt át a helyi Zengő Motorsport csapatánál. Miután a kvalifikáció második szakaszában nagy sebességű balesethez vezetett egy mechanikai meghibásodás, a magyart Tom Coronel az 1. futamban szélesre lökte, és ennek eredményeként a P17-nél nem tudott jobban teljesíteni a végső besorolásban. Megpróbált visszaütni, de az újabb érintkezés hosszadalmas javításokhoz vezetett, és nem került be a végeredménybe.

Mindeközben Tassi, aki 22 évesen a magyar trió legfiatalabbja volt ezen a hétvégén, mindkét futamban P14-re hajtott LIQUI MOLY Team Engstler Honda Civicével.

VERSENYGYŐZTES IDÉZETE

1. VERSENY: Mikel Azcona (ESP) BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai Elantra N TCR
"Igazán boldog vagyok. A rajt nagyon fontos ezeken a versenyeken, különösen ezen a pályán. A 2. szektort általában nagyon nehéz előzni. Kezdettől fogva mindent megtettem, és próbáltam védekezni a T1-ben és a T2-ben, ahol általában minden előzés történik. De végül tisztességes csatát vívtunk a T1-ben és a T2-ben, és én a legjobb pozícióba kerültem. Innentől kezdve megpróbáltam kezelni a 2. szektort, hogy hiányt csináljak. Mindig könnyebb, ha elöl vagy, és tiszta a levegő, ahol nincsenek autók elöl. Végül megpróbáltam élni ezzel a lehetőséggel, és sikerült. Nem volt hiba, megpróbáltam négy keréken menteni az autót a verseny végéig, és nagyon boldog vagyok. A csapatnak köszönhetően az autó csodálatosan működött, és azt kell mondanom, hogy az első gumik is csodálatosak voltak.”

2. VERSENY: Santiago Urrutia (URY) Cyan Performance Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR
„Igen, kemény volt. Hallok néhány pilótát, akik azt mondják, amikor pole pozíciót szereznek: „életem öle volt”. Ez életem versenye. Nem vagyok benne biztos, mert nem emlékszem minden futamra, amit végigcsináltam, de azt mondom, ez nagyon nehéz volt. Az első kör óta nem hibázhattam, mert tudtam, hogy Rob gyors. A verseny előtt láttam őt az első futamban, és olyan gyors volt az első körben, hogy tudtam, ha nem csinálok rést, nehéz lesz. Jól rajtoltam, de nem tudtam rést húzni, mert mindig mögöttem volt, mindig láttam közelről a tükreimben. Aztán jött a biztonsági autó. A biztonsági autó alatt azt mondtam, hogy OK, ez így is lehet: vagy gyorsabban, vagy lassabban megyek, mert nem igazán tudod, hogy ezután hogyan reagál az autód. Jó újraindítást kellett csinálnom, és nagyon jó újraindítást csináltam, és ez adta a győzelmet a végén. De még egyszer gratulálok Robnak, aki nagyon jó volt, és Néstornak is, aki kilókkal ült az autóban, és nagyon gyors volt. Örülök az embereimnek, a Cyan Performance Lynk & Co-nak. Újabb győzelem ezen a pályán [a tavalyi év után].”

Tambay áll az élen a budapesti FIA ETCR-ben

FIA ETCR eTouring Car World Cup for Race HU számára remek második fordulóját élvezte a Hungaroringen, és a pilóták besorolása élére került.

Nagy hőség volt ma Budapesten az FIA ETCR DHL Super Finals versenyén, ugrásszerűen megemelkedett a hőmérséklet és az eTouring autók is versenyeztek. Tambay a hétvége királya cím felé száguldott egy ragyogó hétvégét követően, amelyen megnyerte a Pool FURIOUS DHL szuperdöntőjét.

A Pool FAST elsőként indult a DHL-szuperdöntőben, és kétszeresen is szuper volt a rajt a Romeo Ferraristól, Maxime Martin és Giovanni Venturini pedig a kaputól az élre tört. Mattias Ekström, a CUPRA EKS játékosa keményen küzdött a két piros autó szétválasztásáért, amit Power Up segítségével meg is tett, hogy megelőzze Venturinit az 5 körös verseny második részében.

A CUPRA EKS csapattársa, Jordi Gené trükkösebb időt ért el; a spanyol kettős defektet szenvedett a Hyundai Motorsport N-s Mikel Azconával vívott dulakodás után, de az utolsó helyen tudta befejezni a futamot, miután új gumikat keresett. Azcona a negyedik, csapattársa, Kevin Ceccon pedig az ötödik helyet szerezte meg.

A Pool FURIOUS a késő délutáni fényben pályára lépett a második és egyben utolsó DHL-szuperdöntőre, ahol a CUPRA EKS Adrien Tambay elhatározta, hogy átveszi a vezetést Bruno Spenglertől (Romeo Ferraris), és ezt sikeresen tette meg a 2. kanyarban. Tambay soha nem veszített az élen, míg a mezőny többi tagja akciódús versenyt produkált.

A másik CUPRA EKS-pilóta, Tom Blomkvist tökéletesen kihasználta a Power Up kiosztását, hogy átmászott a mezőnyön, és megelőzte a Hyundai Motorsport N-s Jean Karl Vernayt és Spenglert is a második hely felé tartva. Spengler megszerezte a harmadik helyet, megelőzve a Hyundai Motorsport N-s Michelsiz Norbertet, csapattársa, Vernay pedig a hatodik helyen végzett, miután hatalmas pörgést szenvedett, miközben küzdött a Romeo Ferraris Luca Filippivel, aki az ötödik helyet szerezte meg.

Mivel Tambay a pilóták besorolása élén áll 182-vel, Ekström a második helyre lépett, mindössze két ponttal az élmezőnytől, az Azcona pedig 139 ponttal a harmadik.

Az FIA ETCR eTouring Car World Cup akciói a következő hétvégén folytatódnak a Race SP-vel a spanyolországi Circuito del Jamara-RACE versenyen június 17-19-én.

Pilótapontok a 02. forduló után
Tambay 182
Ekström 180
Azcona 139
Spengler 138
Blomqvist 138
Márton 134
Vernay 86
Venturini 85
Michelisz 76
Ceccon 72
Gené 60
Filippi 50

A nap idézete

CUPRA EKS

Mattias Ekström #1
A dolgok elég rosszul indultak egy rossz kezdéssel, így egy kicsit elvesztettem a pozíciót, de Mikelnek rosszabbul kezdett, mint én. Utána egy csata volt Giovannival, és sikerült elhaladnom mellette, és megpróbáltam utolérni a vezetőt, de túl sok erőt pazaroltam, hogy odaérjek. Végül a második helynek kell örülni ezek után. Az biztos, hogy jobb volt a tempónk, mint ott végezni, ahol. De ha két rosszul rajtol a hétvégén, akkor a 80 pontnak kell örülni.

Jordi Gené #28
Nagyon jól kezdtem, sikerült néhány pozíciót megszereznem, aztán Mattias hátát csak eltakartam, mert az már közeledett felé. De azt hiszem, Mikel Azcona nagyon frusztrált volt, és egy kicsit kétségbeesett, hogy visszaszerezze a pozíciót. Ötször összeértünk három kanyarban, és sajnos emiatt két abroncsom kilyukadt, és egy kört kellett veszítenem, hogy lecserélhessem őket. Utána ismét nagyon jó volt a ritmus, így hullámvölgyön, örülök a csapatnak, örülök az elvégzett munkának, de nem a személyes eredményemnek.

Adrien Tambay #27
Csodálatos döntő. A tegnapi és a ma reggeli rajtjaimat meg kellett teremtenem. Nyomást helyeztem magamra, mert meg kellett jutalmaznom a csapatot egy jó eredménnyel. Tudtam, hogy az autó nagyon gyors errefelé, és problémamentes versenyt kell vívnom. Brunót elég erősen meg kellett előznem, és ez két kanyar után meg is történt, és ez volt a legjobb terv, az A-terv, ami bevált. Nagyon boldog vagyok, most le kell hajtanunk a fejünket, és dolgoznunk kell a jövő heti CUPRA hazai versenyén.

Tom Blomqvist #10
A döntőm jó volt, végül a legjobb eredmény, amit a második hellyel elérhettem volna. Örülök ennek, és nagyon örülök a csapatnak, mert Adriennek sikerült megszereznie a győzelmet, és összességében Mattias második lett. Hatalmas eredmény a csapat és a gyártói bajnokság számára, ami nyilvánvalóan nagyon fontos. Nekem személy szerint sokba került a hétvégém, hogy tegnap nem fejeztem be a versenyt. Különben potenciálisan lehetett volna még 1-2-3, de élünk és tanulunk. Tekintettel a következő versenyre, mert az autó nagyon jó, és ott egy újabb erős eredményre kell törekednünk.

ROMEO FERRARIS

Luca Filippi #25
A döntőm véget ért, amint megtörtént a kapcsolatfelvétel. Power Ups-t mentettem meg, nem tudom, hol végezhettem volna, de valahol Bruno és azt hiszem, harcban lehettünk volna Tommal. Sajnos újabb elkerülhető incidenssel kellett szembenéznem Vernay-vel, ami szerintem nagyon frusztráló, pontokba került nekem és neki is.

Maxime Martin #36
Félelmetes volt megnyerni a döntőt, a hétvége eleji rossz kvalifikáció után minden alkalommal visszatértünk, amíg megnyertük a döntőt. Nagyon örülök a csapatnak. Az általuk végzett munkának, mivel néhány technikai problémánk nem volt hatalmunkban, kifizetődött. Ez a csapat győzelme.

Giovanni Venturini #21
Jó pontok a csapatnak, a bajnokságnak és nekem is. Megarajtot csináltunk, jó küzdelem volt Ekströmmel. A döntőben szereplő csapat P1 és P3 jó, így alig egy hét múlva már alig várom a Jaramát.

Bruno Spengler #7
Jó küzdelem volt a végén. A CUPRA nagyobb tempóval rendelkezik. Jó csata volt Tommal, de azt hiszem, Adrien egy kicsit gyorsabb volt, és megpróbáltam küzdeni, amennyit csak tudtam. Végül a P3, ami a bajnokság hátralévő részére is jó. Megnyertünk két csatát, pontot szereztünk az egész hétvégén, jó minőséget teljesítettünk, és jót fejlődtünk Pauból ide, szóval remélhetőleg tudjuk venni a lendületet, és nagyon hálás vagyok a csapat egész hétvégi munkájáért.

HYUNDAI MOTORSPORT N

Mikel Azcona #96
A szuperdöntő nehéz volt, a vártnál sokkal többet küzdöttem. Egy nagyon jó elődöntőből érkezve elég nagyok voltak az elvárások, de sokat változtak a pályaviszonyok – szuper meleg volt – és küzdöttünk. A rajtnál kipörgöttem a kerekeket, és innentől pozíciókat vesztettem. Próbáltam felépülni, de nem tudtam többet tenni, mint a végén. A P4 nem az, amire számítottunk, de folytatnunk kell a felfelé ívelő trendünket, és sok pontot kell szereznünk a bajnoki címért.

Michelisz Norbert #5
A szuperdöntő volt a hétvége talán legjobb edzése. Megpróbáltam egy kicsit stratégiai lenni, sok erőt kímélve, hogy nyomni tudjak. A végén, amint elkezdtem nyomást gyakorolni az elöl haladó autóra, történt egy baleset, így onnantól kezdve megpróbáltam csökkenteni a különbséget a P3-ért küzdő, elöl haladó autókkal szemben, de kicsit túlságosan előrébb jártak. Végül is jó eredmény.

Jean-Karl Vernay #69
Jól rajtoltam, a többiekhez képest hiányzott a végsebességünk, így már az első körben egy kicsit több Power Up-ot használtam. Voltak jó küzdelmek, sikerült kihevernem Blomqvistból és Spenglerrel harcolhattam. Két kör után hirtelen nem volt sebességünk, és a többi autó vissza tudott jönni és megelőzni. Megpróbáltam küzdeni, de amint megérintettem, eltörtem a peremet és megpördültem, és ezzel véget ért a versenyünk. Nem egy ideális befejezés a hétvégére, sem a bajnoki címre, de összességében a teljesítmény sokat javult a tavalyi évhez képest. Dolgozzunk tovább rajta.

Kevin Ceccon #31
A szuperdöntőben az volt a célom, hogy minél többet segítsek Mikelnek. Kezdete nem volt mega, így hát mögötte kötöttem ki, és támogattam őt azzal, hogy elfedtem Jordi Gene-t. Szerintem jó volt a tempónk, így nem lehet rá panasz. Összességében a kvalifikációnk jó volt, de küzdöttünk a versenyeken, úgyhogy ezt figyelembe kell vennünk a továbblépésben. Remek hétvége volt, megmutattam a tempómat és jól éreztem magam.

SUPER RACING FESZTIVÁL
SUPER RACING FESZTIVÁL SUPER RACING FESZTIVÁL SUPER RACING FESZTIVÁL SUPER RACING FESZTIVÁL SUPER RACING FESZTIVÁL SUPER RACING FESZTIVÁL SUPER RACING FESZTIVÁL SUPER RACING FESZTIVÁL SUPER RACING FESZTIVÁL SUPER RACING FESZTIVÁL SUPER RACING FESZTIVÁL SUPER RACING FESZTIVÁL SUPER RACING FESZTIVÁL SUPER RACING FESZTIVÁL SUPER RACING FESZTIVÁL SUPER RACING FESZTIVÁL SUPER RACING FESZTIVÁL SUPER RACING FESZTIVÁL SUPER RACING FESZTIVÁL SUPER RACING FESZTIVÁL SUPER RACING FESZTIVÁL SUPER RACING FESZTIVÁL SUPER RACING FESZTIVÁL SUPER RACING FESZTIVÁL