Városlista
2022. augusztus 8, hétfő - László

Képek | Bulifotók

Laptiming Kupa – Szezonnyitó A Hungaroringen

2022-04-06 19:57:59

Ahogy azt az éves beharangozó cikkünkben már megírtuk 2022. április 8-10. között rendezik a Hungaroringen az immár hagyománnyá váló szezonindító Laptiming Kupát. A Főnix Motorsport által szervezett esemény több neves versenysorozatot lát vendégül, mint a Közép-Európai Zónabajnokság (CEZ), az ESET V4 Kupa, a Hankook Magyar Országos Gyorsasági Bajnokság, az osztrák Touring Car Masters, a TCR Eastern Europe és a fiatal feltörekvő versenyzők számára alakult Renault Twingo Cup. Formaautós vonalon sem kell hiányt szenvednünk majd, hiszen a CEZ keretein belül F4 és F3 autók is összemérik majd erejüket.

A legnagyobb hír viszont nem ez, hanem ahogy a címben is utaltunk rá: végre nyitott lelátók és nyitott paddock várja az versenyautózás szerelmeseit. Abban már csak titkon reménykedünk, hogy egy igazán szép napsütéses tavaszi hétvége vár majd ránk.

Mit is láthat majd a kilátogató érdeklődő? A topkategóriában, azaz a GT3-as, GT4-es autókon túl itt lesz a WEC-ben (többek között Le Mans-ban is) résztvevő ARC Bratislava csapata is LMP2-es Ligierjükkel, amely igazi kuriózumnak számít a mogyoródi aszfalton. Nagy örömünkre a tervezettnél hamarabb, már most debütál hazai pályán a Trevor Racing istálló vadonatúj BMW M4 GT3 gépe. A vitatható szépségű, de csúcstechnikájú gép a 24H Series versenysorozatban a múlt hétvégén megnyerte a mugellói 12 órást a Samantha Tan Racing színeiben, tehát minden bizonnyal a Hungaroringen is megszorongatja majd az ellenfeleket, kíváncsian várjuk.

A nagykategóriában terv szerint eddig 29 autó foglalja el a rajtrácsot, de ez a szám még növekedhet, így minden bizonnyal igen izgalmas és szoros versenyeket láthatunk. A többi kategóriában is szép számú indulót várhatunk az elmúlt évek tapasztalata alapján. A Twingo Cup is több mint két tucat autót indít és aki azt hiszi, hogy kis autókkal nem lehet nagy versenyt rendezni, az jöjjön és győződjön meg róla személyesen milyen az, amikor 15-18 év körüli - félelmet hírből sem ismerő – fiatalok mérik össze erejüket a technikás pályán. Eláruljuk, hogy egy-egy futam után bőven akad dolguk a karosszériával a szerelőknek.

Programokban, versenyekben tehát nem lesz hiány, kora délelőttől kora estig mindkét hétvégi napon folyamatosan lesz mozgás a pályán, nem kímélve dobhártyánkat és egyéb érzékszerveinket sem, érdemes lesz tehát kilátogatni nem csak a lelátókra, hanem a paddockba is. A 12 év alatti gyermekeknek a részvétel ingyenes, 12 év felett 2000,- forint/fő áron lehet a helyszínen jegyet venni. A jegy a lelátó és a paddock területére való belépést egyaránt lehetővé teszi.

Milovanic duplázott, két magyar dobogós a Hungaroringen

A biztonsági autó állandó vendég volt a nagytúraautósok ob-futamain a Laptiming Kupán. Reggel Válint Bence, délután Bódis Kálmán állhatott dobogóra.

Kalandosan kezdődött a nagytúraautósok első ob-futama a Laptiming Kupán vasárnap reggel. Nem elég, hogy a második kockából induló Kastratovic autója a rajtrácson ragadt, és vissza kellett tolni a boxba, a formációs körön kiderült, hogy a csípős reggeli hidegben a versenyzők egyszerűen nem tudják bemelegíteni a gumikat.
A versenyirányítás úgy döntött, hogy pályára küldi a safety cart, így a mezőnynek volt még egy köre, hogy megfelelő állapotba hozza a gumikat. Bódis Kálmán a verseny elején folyamatosan nyerte a pozíciókat, a harmadik kör után már a harmadik volt. Válint Bence is szorgalmasan lépegetett előre.
A hatodik körben egy autó kigyulladt, és némi olajat is locsolt a pályára (a versenyző egy megnyitásban félreállva, saját kezűleg oltotta el), emiatt ismét beküldték a biztonsági autót. Az újraindítás után már csak egyetlen körre maradt idő, a korábban egy pozíciót veszítő Bódis pedig egy előzéssel ismét fellépett a harmadik helyre, de nem sikerült megtartania. Sőt, egy hiba után végül ötödikként zárt, a dobogót viszont a Lotusszal versenyző Válint örökölte meg tőle. Az első futamot Nemanja Milovanovic nyerte Frano Dubreta előtt.
Milovanovic a délutáni második futamon duplázott, de a futam elsősorban nem erről, hanem az újabb incidensekről marad emlékezetes. A formációs körön egy autóból műszaki hiba miatt olaj folyt a pályára, ezért ismét be kellett küldeni a biztonsági autót. Az újraindítás szinte azonnal jött egy újabb műszaki hiba: Davor Sertic Hondájának motorja durrant el, ismét olajjal borítva a pályát, de akkora mennyiségben, hogy piros zászlóra is szükség volt. Milovanovic mögött Grega Simunovic lett a második Chevrolet Cruze WTCC-jével, de Bódis Kálmán is felállhatott a dobogóra.

Túraautók 1.6 OB (HUN, SRB, HRV), 1. verseny:
1. Nemanja Milovanovic (SRB, AKK SIB Racing Osijek, Cupra) 25:26.549 perc
2. Frano Dubreta (MNE, AK Dubrovnik Racing, Cupra) 4.515 mp.
3. Válint Bence (Hargitai Racing, Lotus Exige V6) 11.203 mp.
Túraautók 1.6 OB (HUN, SRB, HRV), 2. verseny:
1. Nemanja Milovanovic (SRB, AKK SIB Racing Osijek, Cupra) 24:48.417 perc
2. Grega Simunovic (SVN, AKK SIB Racing Osijek, Chevrolet Cruze WTCC) 4.706 mp.
3. Bódis Kálmán (BOVI Motorsport, Porsche 997 GT3 Cup) 8.176 mp.

Konopka duplázott a Hungaroringen

Vasárnap a főfutamon ismét nagyon szép mezőny gyűlt össze a rajtrácson, de Miro Konopka győzelmét semmi sem tudta veszélyeztetni. A legjobb magyar Sánta János lett.

A Laptiming Kupa második napján már száraz időben tarthatták meg az időmérő edzést a nagy túraautók, így Miro Konopka magabiztosan szerezte meg a pole pozíciót. Mögüle az a Marcin Jedlinski rajtolt, aki előző nap egy műszaki hiba miatt nem tudott elindulni. Sajnos a szombati balesetek után sem Martin Koch, sem a paganis Antonin Herbeck nem tudott rajthoz állni.
A versenyen igazából nem volt kérdés, az LMP2-es autójával technikai fölényben lévő Miro Konopka rajt-cél győzelmet aratott. Mögötte Marcin Jedlinski ugyan a rajtnál rövid időre elvesztette a második helyet, de nagyon hamar visszaszerezte. Mögötte Bóta István nagyon sokáig tartani tudta a harmadik helyet, de három perccel a futam vége előtt technikai hiba miatt félreállt - mint később kiderült, kifogyott az autójából az üzemanyag.
A dobogós helyet Dennis Waszek örökölte meg, aki ismét kiválóan versenyzett a kupás Lamborghinivel. Hátrébb a rossz rajtja után nagy felzárkózást mutatott be Stanislaw Jedlinski, aki az Audi R8 GT3-mal az ötödik lett a negyedik Gregor Zsigó mögött. Bóta István kiesésével a legjobb magyar versenyző Sánta János lett, aki a kilencedik helyen fejezte be a versenyt.

FIA CEZ Túraautók / D4 GT, D5, ESET Cup Series GT, 2. verseny:
1. Miro Konopka (ARC Bratislava), Ligier LMP2 JSP2 - 26:43.949 perc
2. Marcin Jedlinski (Olimp Racing), Mercedes AMG GT3 5.661 mp.
3. Dennis Waszek (GT2 Motorsport), Lamborghini Super Tropheo 35.705 mp.

Homolától elvették a győzelmet a Hungaroringen

Ma'to Homola hiába ért célba elsőként a TCR Eastern Europe vasárnapi futamán a Laptiming Kupán, szabálytalan előzés miatt tíz másodperces büntetést kapott, és a dobogóról is lecsúszott.

A szlovák Ma'to Homola a szombati második helyét követően a TCR Eastern Europe vasárnapi, fordított rajtrácsos futamán is sokáig a második helyen állt a Laptiming Kupán, az utolsó előtti körben azonban elveszítette a türelmét, így végül a dobogóra sem állhatott fel. Homola a svájci Milenko Vukovicot előzte meg szabálytalanul, aki szombathoz hasonlóan ismét parádésan rajtolt: hiába csúszkált alatta veszettül az autója, két kör alatt a nyolcadik helyről az elsőig vágtatott előre.
Eközben kevésbé mentek jól Losonczy Levente dolgai: az Alfával versenyző magyar a második körben, a hármas kanyarban nekiment Radim Adámeknek, a baleset után a korlátot is eltalálta. Ugyan mindketten tovább tudtak menni, Losonczynak a sérült autóval ki kellett állnia a boxba, ahonnan csak két kör hátránnyal állt vissza - tesztelni. A felügyelők a baleset miatt tíz másodperces időbüntetéssel is sújtották Losonczyt.
Homola az első komolyabb csatáját a csapattárs Petr Semerád ellen vívta a második helyért, de a cseh egy-két kör alatt megadta magát, így következhetett Vukovic. A svájcival nem volt könnyű dolga Homolának: a pálya kanyargós részén folyamatosan Vukovic nyakában lihegett ugyan, de a célegyenesben sokkal gyorsabb volt a Renault, és folyton elhúzott.
Homola türelme az utolsó előtti körig tartott: ekkor a sikán után, egy a szabályosság határát túllépő bodicsekkel leterelte Vukovicot a pályáról. A svájci mellett Homola időközben felzárkózott másik Janik Motorsport-os csapattársa, Jachym Galas is elment, a két Hyundai egymás mögött haladt át a célvonalon. Vukovic hiába küzdött végig hősiesen, a sérült Renault-t alig tudta pályán tartani, így az utolsó körben Semerád is megelőzte - de a dobogó végül nem úszott el a svájci számára, mert a szabálytalan előzés miatt Homola tíz másodperces büntetést kapott, ezzel egészen a hatodik helyig csúszott vissza. A győzelem Galas ölébe hullott.

TCR Eastern Europe, 2. futam:
1. Jachym Galas (CZE, Janik Motorsport, Hyundai Elantra N TCR) 25:30.385 p.
2. Petr Semerád (CZE, Janik Motorsport, Hyundai i30N TCR) 2.277 mp.
3. Milenko Vukovic (CHE, Besagroup Vukovic Motorsport, Renault Megane RS TCR) 2.951 mp.

Lantos Szabolcs sima győzelme a Laptiming Kupán

Lantos Szabolcs a szombati harmadik helye után vasárnap a dobogó tetejére is felállhatott a Laptiming Kupán, a győzelmét senki sem veszélyeztette.

A szombati félszáraz körülmények után vasárnap ragyogó napsütés fogadta a vegyes márkakupás versenyzőket a Laptiming Kupán. A pole-ból a szombati győztes Tobias Poschik indulhatott, de a Renault Clióval versenyző osztrák ritkán látható pocsék rajtot produkált.
Poschik nem ugrott ki, a lehető legtökéletesebb pillanatban kapta el a lámpák kialvásának pillanatát, de a jól sikerült időzítéstől talán ő maga is meglepődött. A következő pillanatban ugyanis lefulladt, állva maradt a rajtrácson, és a fél mezőny kikerülte. A hetedik helyre visszaeső Poschik balszerencséjéből a második kockából induló Lantos Szabolcs profitált, már az első kör után meggyőző előnnyel vezetett, öt kör után pedig hat másodpercre volt a legközelebbi üldözője.
Lantosnak a verseny második fázisában csak az előnye beosztására kellett ügyelnie, ezt a feladatot hibátlanul el is végezte. A katasztrofális rajtja után Poschik egyre előrébb és előrébb verekedte magát, végül a második hely lett az övé Miha Primozic előtt. A Swift Cup Europe mezőnyében vasárnap is Hartmann Balázs ért elsőként célba.
FIA CEZ TWC 2. verseny:

1. Lantos Szabolcs (NNR Team Hungary, Renault Clio Cup IV) 25:14.651 p.
2. Tobias Poschik (AUT, Carpek Service, Renault Clio Cup IV) 6.203 mp.
3. Miha Primozic (SVN, Lema Racing, Renault Clio Cup IV) 14.555 mp.

Laptiming Kupa – Szezonnyitó A Hungaroringen
Laptiming Kupa – Szezonnyitó A Hungaroringen Laptiming Kupa – Szezonnyitó A Hungaroringen Laptiming Kupa – Szezonnyitó A Hungaroringen Laptiming Kupa – Szezonnyitó A Hungaroringen Laptiming Kupa – Szezonnyitó A Hungaroringen Laptiming Kupa – Szezonnyitó A Hungaroringen Laptiming Kupa – Szezonnyitó A Hungaroringen Laptiming Kupa – Szezonnyitó A Hungaroringen Laptiming Kupa – Szezonnyitó A Hungaroringen Laptiming Kupa – Szezonnyitó A Hungaroringen Laptiming Kupa – Szezonnyitó A Hungaroringen Laptiming Kupa – Szezonnyitó A Hungaroringen Laptiming Kupa – Szezonnyitó A Hungaroringen Laptiming Kupa – Szezonnyitó A Hungaroringen Laptiming Kupa – Szezonnyitó A Hungaroringen Laptiming Kupa – Szezonnyitó A Hungaroringen Laptiming Kupa – Szezonnyitó A Hungaroringen Laptiming Kupa – Szezonnyitó A Hungaroringen Laptiming Kupa – Szezonnyitó A Hungaroringen Laptiming Kupa – Szezonnyitó A Hungaroringen Laptiming Kupa – Szezonnyitó A Hungaroringen Laptiming Kupa – Szezonnyitó A Hungaroringen Laptiming Kupa – Szezonnyitó A Hungaroringen Laptiming Kupa – Szezonnyitó A Hungaroringen