Városlista
2021. június 14, hétfő - Vazul

Képek | Sport

Laptiming Kupa – Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. 2021. 04. 16 - 17.

2021-04-16 20:21:47

A hétvégén rajtol a Laptiming Kupa –a Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság és az FIA Közép-Európai Zóna Bajnokság I.-II. futama a Hungaroringen!

Ritkán látható baleset a Hungaroringen.
Losonczy Levente versenye az első kanyarban ért véget a Laptiming Kupán, pedig ő lehetett volna az egyetlen, aki megnehezíti a Carpek Service svéd versenyzőinek dolgát a kistúraautós mezőnyben.
Szoros időmérőt futottak a kistúraautósok a Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság és FIA Közép-Európai Zóna Bajnokság nyitófordulóján, az első két helyet a Carpek Service svéd versenyzői, Filip Sandström és Erik Bertilsson szerezték meg. Őket csak Losonczy Levente tudta megközelíteni, a magyar cliós hátránya három tized volt.
Losonczy versenye azonban már az első kanyarban véget ért: a rajt utáni helyezkedésben megpördült, autójával a külső íven ragadt, és noha sokan ki tudták kerülni, a mezőny hátsó feléből indult Pendo Mirko telibe találta. Azonnal pályára küldték a biztonsági autót, de látszott, hogy a pályára folyt rengeteg olaj miatt el fog húzódni a mentés.
Piros zászlóval meg is szakították a futamot, amely negyedórás szünet után folytatódott. Az újraindulás után Sandström és Bertilsson azonnal elléptek a mezőnytől, egymással vívtak különversenyt, de Sandström tulajdonképpen magabiztosan őrizte az első helyet. A két svéd között négy másodperc volt a célban, Miha Primozic már több mint húsz másodperces hátránnyal lett harmadik.
Losonczy kiesése után a magyarok közül Hartmann Balázs érte el a legjobb eredményt, az abszolút értékelésben a 16. helyen zárt.

Prototípus-győzelem a Hungaroringen
Gyenge rajt és egy látványos elfékezés után Miro Konopka nyerte a nagytúraautósok első futamát a Laptiming Kupán.
Az időjárás nem a legszebb arcát mutatta a Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság és FIA Közép-Európai Zóna Bajnokság nyitóversenyén a Hungaroringen. Felhős időben, hétfokos levegőhőmérséklet mellett rajtolt el a nagytúraautók első futama, a versenyzők a rajt után nem is nagyon találták a tapadást.
Különösen a prototípusok szenvedtek az első féktávon, így az időmérőn második Marcin Jedlinski vette át a vezetést Mercedes AMG GT3-asával. Az LMP-autók idővel magukra találtak, különösen Miro Konopka villogott: az időmérőn ugyan csak negyedik lett, de gyorsan maga mögé utasította a Norma LMP3-assal versenyző Václav Janíkot, néhány kör alatt pedig Jedlinskit is utolérte.
A kilencedik körben Konopka támadást indított Jedlinski ellen, de a négyes kanyar előtt csúnyán elfékezte magát, centimétereken múlt egy nagy ütközés. A baleset végül elmaradt, Konopka pedig a következő kör elején, a célegyenesben kényelmesen átvette a vezetést Jedlinskitől.
A szlovák versenyző a leintésig megnyugtató, több mint három másodperces előnyt épített ki, a harmadik helyen Janík ért célba 8,5 másodperces hátránnyal. A magyar bajnoki értékelésben Ifj. Bóta István érte el a legjobb eredményt: a rajt után visszaesett ugyan a mezőny sűrűjébe, de később egészen az abszolút tizedik helyéig lépett előre.

Piros zászló vetett véget az izgalmas magyar csatának
Lengyel Ádám, Tim Gábor és Bucsi Attila szenzációs csatát vívtak a Swift Cup Europe mezőnyében a Laptiming Kupán, a tét a második hely volt. A küzdelemnek egy nagy baleset vetett véget.

A Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság és FIA Közép-Európai Zóna Bajnokság nyitónapján talán a Swift Cup Europe mezőnye volt a legszorosabb. Az időmérőt az osztrák Max Wimmer mindössze 15 ezreddel nyerte a M1RA reménysége, Bucsi Attila előtt, a harmadik Rácz Gergő (szintén M1RA) hátránya fél másodperc volt.
A rajt viszont nem sikerült túl jól egyiküknek sem: Bucsi az ötödik helyig, Rácz pedig egészen a középmezőnybe esett vissza, közben kapott néhány keményebb pofont is. Wimmer meglógott az élen, a második helyre Lengyel Ádám, a harmadikra pedig a sorozat tavalyi bajnoka, Tim Gábor lépett fel.
Tim az első köröktől kezdve folyamatosan Lengyel nyomában lihegett, de nem talált fogást a Car Competition versenyzőjén, közben megérkezett rájuk a remek tempót futó Bucsi is. Ők hárman hosszú körökön át centikre autóztak egymástól, közben Wimmerrel szemben is egyre lopták a távolságot.
Mielőtt azonban utolérték volna, a tizedik körben Füge Krisztián az első kanyart kiegyenesítve nagy tempóval a falnak ütközött, emiatt előbb a biztonsági autót küldték a pályára, majd piros zászlóval megszakították a futamot. Füge a saját lábán szállt be a mentőbe.

Losonczy tartalékautóval a dobogón
Losonczy Levente pénteki nagy balesete után a tartalék Cliójával állt rajthoz a kistúraautósok szombati futamán a Laptiming Kupán. A rajtnál kicsit beragadt, de visszaszerezte a második helyet.
Losonczy Levente pénteki versenye mindössze egy kanyarig tartott a Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság és FIA Közép-Európai Zóna Bajnokságon, a Cliója ráadásul annyira megsérült, hogy nem lehetett kijavítani szombatra. Losonczy így a tartalékautójával állt rajthoz, hogy a második helyről indulva dobogóval próbálja feledtetni a pénteki csalódást.
Losonczy a rajtnál kicsit beragadt, visszaesett a negyedik helyre, de már az első körben javított egy pozíciót. Az élen a Carpek Service két svéd versenyzője, Erik Bertilsson és Filip Sandström állt, ők pénteken fordított sorrendben arattak kettős győzelmet.
Sandström nem sokáig volt második, már a harmadik kör elején átvette csapattársától az első helyet, Losonczy is gyorsan támadási közelségbe került. Egy ideig szorosan egymás mögött haladt a három éllovas, aztán Sandström ritmust váltott, ellépett, Losonczy pedig több próbálkozás után végül megelőzte Bertilssont. A svédnek az utolsó percekben rosszul jött ki egy lekörözés, lemaradt, így a magyar versenyző második helye nem forgott veszélyben.
Sandström az időmérő és az első futam megnyerésével hibátlan hétvégét teljesített.

Kettős prototípus-siker a Hungaroringen
Miro Konopka a nagytúraautósok szombati futamát is megnyerte a Laptiming Kupán, a második helyen Václav Janík végzett LMP3-as autójával.
A Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság és FIA Közép-Európai Zóna Bajnokság szombati versenynapja a nagytúraautósok második időmérőjével kezdődött, ezen pedig a papírformának megfelelően a prototípusok voltak a leggyorsabbak. Az első helyet a pénteki győztes Miro Konopka szerezte meg az első napon harmadik Václav Janík előtt.
Az időmérőn az a Marcin Jedlinski lett a harmadik, aki pénteken egyedüliként tudott beleszólni a prototípusok csatájába, a lengyel versenyző azonban ezúttal rögtön a rajt után félreállt. Műszaki hiba miatt folyamatosan leállt és újraindult a Mercedese, a safety cart is pályára kellett küldeni a pálya több pontján is elakadó autó miatt.
Jedlinski végül vissza tudott evickélni a boxba, így a biztonsági autó is gyorsan távozhatott. Az élen senki sem tudott beleszólni az egymást sem nagyon támadó prototípusok harcába, az előnyét biztosan őrző Konopka így kettős győzelemmel zárta a hétvégét. A harmadik helyen a junior licenszes David Vrsecky végzett húsz másodperces hátránnyal.
Péntekhez hasonlóan a második versenyen is Ifj. Bóta István érte el a legjobb eredményt a magyar bajnoki értékelésben, a Car Competition versenyzője az abszolút nyolcadik helyén zárt.

Tomas Pekar kettős győzelemmel nyitott a Hungaroringen
Úgy néz ki, hogy a TCR Eastern Europe tavalyi szezonja után ismét egy nagyon erős versenyző uralhatja a szezont. Tomas Pekarnak mindegy volt, hogy a mezőny elejéről, vagy a 9. helyről rajtolt, magabiztosan nyerte mindkét futamot a Laptiming Kupán.
A TCR Eastern Europe időmérő edzését Tomas Pekar nyerte meg Cuprával, az audis Milovan Vesnic és a szintén cuprás Michal Makes előtt. Az első versenyen a rajt után a második helyről rajtolt Milovan Vesnic és Michal Makes kicsit kakaskodott egymással, összeütköztek, aminek köszönhetően mindketten v isszaestek. A hatodik helyről indult Petr Cizek lefulladt a rajtnál, kb. 20 másodperc hátránnyal visszaesett a mezőny végére. Az élen közben Tomas Pekar szép lassan elkezdett eltávolodni a második helyet megöröklő Lukasz Stolarczyk elől, miközben Makes és Vesnic elkezdte a felzárkózást.
A negyedik körben Makes és Stolarczyk kicsit összeakadt, de Makes megszerezte a második helyet. A kilencedik körben pedig már Vesnic szorongatta Stolarczykot, majd több sikertelen kísérlet után a sikánban meg is előzte. Stolarczyk olyannyira belassult a verseny végére, hogy az utolsó körben még az olasz Ghermandi is megelőzte.
A második futamra az első kilenc versenyző helyét fordították meg, és így kellett rajtolniuk, ami azt vetítette volna előre, hogy Tomas Pekarnak nehéz lesz felküzdenie magát a dobogóra. Ehhez képest ragyogóan rajtolt, az első kör végén már a harmadik helyen állt. Az élről rajtolt Carol Wittke már az első kanyarban elvesztette vezetését, az első futam végén belassult audis Stolarczyk átvette a vezetést.
Pekar a második körben már a második volt, de Michal Makes is feljött a negyedik helyre. Pekar végül a negyedik körban, a Mansell kanyarban átvette a vezetést, és innentől kezdve senki se tudott a közelébe kerülni. Stolarczykot utolérte az egymással meccselő Makes és Steibel, de a 13-as kanyarban összekoccantak, így újra lemaradtak.
Időközben Milovan Vesnic is elkezdte a felzárkózást, feljött az ötödik helyre, majd a 11. körben a negyedikre. A futamot végül nagy előnnyel Pekar nyerte az ezúttal nagyon egyenletesen teljesítő Stolarczyk és Makes előtt. A bajnokságot természetesen Tomas Pekar vezeti, és a mostani teljesítménye miatt félhetnek a többiek, hogy idén megismételi Dusan Borkovic tavalyi teljesítményét. 2020-ban Borkovic ugyanis úgy lett bajnok, hogy az összes futamot megnyerte.

Konopka nyert az endurance versenyen
A Laptiming Kupa záró versenyén az élről rajtoló Volentér Balázs-Tomas Konvicka páros sokáig tartotta a vezető helyét, de a kötelező bokszkiállás után végül a nagy túraautók között is diadalmaskodó Miro Konopka nyert.
Talán a hétvége legjobb körülményei várták a Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság és FIA Közép-Európai Zóna Bajnokság zárófutamát a Hungaroringen. Az egyórás endurance verseny éléről a Volentér Balázs-Tomas Konvicka páros indulhatott LMP3-as prototípusával, megelőzve a GT3-as Mercedest vezető Marcin Jedlinskit.
A gördülő rajt a mercedeses versenyzőnek sikerült jobban, de pár kanyar múlva már újra Volentérék álltak az élen. Sokáig nem változott a sorrend, de a kötelező bokszkiállás után a feje tetejére állt minden.
Miro Konopka átvette a vezetést, míg Jedlinski egy pár kör erejéig visszaesett a harmadik helyre Volentérék mögé. Jedlinski hamar utolérte LMP3-as autóval induló vetélytársát és meg is előzte, majd Volentérék meg is forogtak. Ennek hatására végleg eldőlt az első három sorsa, gyakorlatilag esemény nélkül befutott volna a mezőny a célba. Az utolsó körben azonban a magyar értékelés második helyén álló Kismarty-Lechner Gábor defektet kapott, és az egyes kanyarban megforgott. Ettől függetlenül a magyar értékelésben megmaradt a második helye Sánta János mögött és Bódis Kálmán előtt.


Forrás:hungaroring

Laptiming Kupa – Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. 2021. 04. 16 - 17.
Laptiming Kupa – Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. 2021. 04. 16 - 17. Laptiming Kupa – Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. 2021. 04. 16 - 17. Laptiming Kupa – Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. 2021. 04. 16 - 17. Laptiming Kupa – Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. 2021. 04. 16 - 17. Laptiming Kupa – Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. 2021. 04. 16 - 17. Laptiming Kupa – Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. 2021. 04. 16 - 17. Laptiming Kupa – Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. 2021. 04. 16 - 17. Laptiming Kupa – Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. 2021. 04. 16 - 17. Laptiming Kupa – Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. 2021. 04. 16 - 17. Laptiming Kupa – Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. 2021. 04. 16 - 17. Laptiming Kupa – Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. 2021. 04. 16 - 17. Laptiming Kupa – Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. 2021. 04. 16 - 17. Laptiming Kupa – Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. 2021. 04. 16 - 17. Laptiming Kupa – Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. 2021. 04. 16 - 17. Laptiming Kupa – Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. 2021. 04. 16 - 17. Laptiming Kupa – Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. 2021. 04. 16 - 17. Laptiming Kupa – Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. 2021. 04. 16 - 17. Laptiming Kupa – Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. 2021. 04. 16 - 17. Laptiming Kupa – Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. 2021. 04. 16 - 17. Laptiming Kupa – Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. 2021. 04. 16 - 17. Laptiming Kupa – Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. 2021. 04. 16 - 17. Laptiming Kupa – Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. 2021. 04. 16 - 17. Laptiming Kupa – Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. 2021. 04. 16 - 17. Laptiming Kupa – Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. 2021. 04. 16 - 17.