Hírek
2015. Április 22. 12:00, szerda |
Helyi
Forrás: nol.hu
Veszélyben 106 település szemétszállítása
A 285 ezer Pest és Nógrád megyei lakos szemetét elszállító Zöld Híd Régió Nonprofit Kft. a csőd szélén táncol.
Ez akár már májusban is veszélyeztetheti a térség lakossági hulladékának elszállítását – hacsak a katasztrófavédelem nem talál a helyére egy másik céget.
Komoly anyagi gondokkal küzd a 106 észak-keleti Pest megyei és nyugat-nógrádi településen 285 ezer lakos számára hulladékszállítást végző Zöld Híd Régió Nonprofit Kft. A cég székhelyeként szolgáló Gödöllő polgármestere, Gémesi György a Világgazdasággal ennek kapcsán közölte: a helyzet májusra a lakossági szemétszállítás felfüggesztésével járó veszéllyel fenyeget.
A polgármester szavai szerint a Nemzeti Adó- és Vámhivatal április elején inkasszózta a társaság számláját, mert nem fizette ki a tárolókban elhelyezett hulladék tonnája után járó 6 ezer forintos lerakási járulékot. 280 munkatársuk bérét még át tudják utalni, de a következő, májusi, 60-70 millióra rúgó termékdíjra már bizonyosan nem telik, mert minden, így a fejlesztésekre félretett tartalékaikat felélték – közölte. A gondok forrásaként említette, hogy 2,5 éve először központilag befagyasztották a szemétszállítási díjakat, majd azt a rezsicsökkentés keretében még mérsékelték is. Úgyszintén teherként rakódik a társaságra – csakúgy, mint a többi, hasonlóképp a csőd szélén táncoló hazai nonprofit hulladékszállítóra – az útdíj és a tranzakciós adó. A polgármester megjegyezte, hogy a szabályok szerint sem az állam, sem az önkormányzatok nem adhatnak támogatást ilyen társaságoknak. Gémesi György a megoldást reális díjak meghatározásában látja.
A törvényhozó már 2013-ban számított arra, hogy a rezsicsökkentés nyomán a hulladékos cégek sorra dobják be a törülközőt. Ezért a katasztrófavédelem feladatává tették, hogy ilyen esetben napokon belül új szemétszállítót kötelezzen a feladat ellátására. Jelenleg 132 településen végzi kijelölt cég a feladatot – közölte a lappal Mukics Dániel tűzoltó őrnagy, a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság helyettes szóvivője. 57 esetben a váltást követő 9 hónap múlva újabb társaságot kellett kötelezni. 172 településen viszont a probléma megoldódott – fogalmazott. Leszögezte, ily formán eddig sehol nem maradt szemét az utcán.
Ezek érdekelhetnek még
2025. November 02. 12:55, vasárnap | Helyi
Bejrút 50: aki utoljára szállt le a katasztrófát szenvedett Malév Tu-154-essel (Ep. 349)
Mazalin Tibor, a Malév vezető fedélzeti mérnöke teljesítette az utolsó, Rómából érkező járatot azzal a Tu-154-essel, amely 1975. szeptember 29-én este Libanonba indult tovább, de a bejrúti repülőteret már nem érte el.
2025. November 02. 12:30, vasárnap | Helyi
NEM TUDTA, HOGY ILYEN ERŐS AZ AUTÓ... A LEGDRÁGÁBB AUTÓS BAKIK, AMIK TÉNYLEG SOKBA KERÜLTEK!
Összegyűjtöttem nektek, miért fontos, hogy a vezetéshez ész is társuljon, vagyis hoztam nektek néhány elrettentő példát arról,
2025. November 02. 12:20, vasárnap | Helyi
Miért Gyártják A Chipek 90%-Át Tajvanon
A könyvekben a második világháborút gyakran „a motorok háborújaként” emlegetik.
2025. November 02. 09:50, vasárnap | Helyi
VOLT EGYSZER EGY ÖBLÖSÜVEGGYÁR
Salgótarján nem csak a bányászatról, az Acélgyárról volt híres egykor, hanem az üvegiparáról is. Képek egy „elfeledett” szakmáról, melyről híres volt Salgótarján.
