Hírek
2011. Szeptember 08. 07:45, csütörtök |
Sport
Forrás: Nemzeti Sport Online
Óvatosabb a Pirelli a Red Bull-vita miatt
![Óvatosabb a Pirelli a Red Bull-vita miatt](/external/image_cache/6/8/3/68399dff7c8607b222d793d05489a6c0.jpg)
Megtartotta ígéretét az F1-es csapatoknak gumikat szállító Pirelli, és a hét végi Olasz Nagydíjra már az első kerekek esetében a korábbiaknál kisebb dőlésszöget javasol a csapatoknak.
A lépésre azért volt szükség, mert a Red Bull-istálló a Belga Nagydíjon figyelmen kívül hagyta a Pirelli javaslatát, és veszélybe sodorta pilótáit. A monzai futamra ugyanakkor még mindig csak javaslatot tesz az olasz gyártó, a határérték átlépése nem jár szankcióval.
A Belga Nagydíj előtti órákban a Red Bull-istálló pilótái biztonságára hivatkozva különleges engedélyt kért az időmérőn használt első kerekek lecserélésére, de miután kiderült, hogy nem a Pirelli hibájából koptak el túlságosan az abroncsai, hanem mert túl nagy dőlésszögben állította be a csapat az első kerekeket, ezt a kérvényt visszautasította az FIA.
Sőt a Pirelli felháborodott azon, hogy a világbajnok istálló a saját hibája ellenére a gumiszállítót próbálta felelősségre vonni. Pedig az istálló a Pirelli által a csapatoknak ajánlott maximális 4 százalékos dőlésszög helyett 4.3 fokosra állította az első kerekeit. Ezzel annyit nyer a csapat, hogy az egyenesekben kisebb felület érintkezik az aszfalttal, így gyorsabb az autó, a kanyarokban pedig a külső íven lévő kerékre nehezedő nyomás miatt a gumi teljes felülete az aszfaltra tapad, javítva az autó stabilitását. Csakhogy ennek ára is van, túl nagy terhelést kap ugyanis a kerék belső széle, ami miatt az abroncs ezen a ponton hólyagosodik, és megnő a defekt esélye.
A Pirelli a Belga GP után megígérte, hogy csökkenti a javasolt dőlésszöget, és Monzára ezt meg is tette, 3.75 fokban határozta meg a limitet. Ezzel a teljesítmény helyett a biztonságot helyezi előtérbe, s csökkenti azoknak a csapatoknak a mozgásterét, amelyek a nagy dőlésszöggel játszva a tökélyre fejlesztették autójuk teljesítményét – elsősorban a Red Bullét.
„Visszafogtuk a kerekek javasolt dőlésszögét, hogy ne fordulhasson elő ugyanaz az eset, mint Spában – mondta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója. – Persze ezúttal napos időt ígérnek, több lehetőség lesz a száraz pályán edzeni, és miután megvizsgáljuk a gumikat, változhat a javaslatunk.”
Hembery hozzátette: bár szó volt róla, hogy a maximális limit kötelező érvényű lesz a csapatok számára, az Olasz Nagydíjon javaslat marad, azaz nem jár szankcióval, ha valaki a Red Bull módjára túllépi az olaszok által megszabott határt.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Július 16. 08:12, kedd | Sport
Magyar Nagydíj - Telt ház lesz vasárnap, ismét Herendi porcelánt kapnak a dobogósok
2024. Július 15. 07:56, hétfő | Sport
Spanyolország negyedszer Európa-bajnok
A spanyol labdarúgó-válogatott immár egyedüli csúcstartóként negyedszer lett Európa-bajnok, miután vasárnap 2-1-re legyőzte a sorozatban második döntőjét elveszítő angol csapatot.
2024. Július 13. 10:16, szombat | Sport
Volt adok-kapok, de győzni tudtunk!
Élménybeszámoló Jobbágy Ákostól a Prešov Rally után, ahol a dobogó legtetején végeztek.
2024. Július 12. 07:55, péntek | Sport
Csúnyán megalázta a román másodosztályú csapat a paksiakat
A kupagyőztes Paksi FC 4-0-ra kikapott hazai pályán a román Corvinul Hunedoara csapatától csütörtökön a labdarúgó Európa-liga selejtező első fordulójának első mérkőzésén.