Hírek
2021. Augusztus 27. 13:07, péntek |
Életmód
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Üzenetküldő applikációkkal spórolnak a telefonszámlán a magyarok
Elsősorban online hívásokkal és üzenetekkel igyekeznek csökkenteni a mobilhasználati költségeiket a magyarok, 47 százalékuk részesíti előnyben a csevegőapplikációkat a hagyományos mobilhívásokkal szemben,
38 százalékuk pedig inkább e-mail-eket küld SMS-helyett - derül ki a transzparens mobilcsomag-összehasonlítással foglalkozó BillKiller friss reprezentatív kutatásából.
Az MTI-hez elküldött összefoglaló szerint a harmadik legnépszerűbb eszköz az ingyenes, nyilvános Wi-Fi-hálózatokra való rácsatlakozás.
Az internetes hangtovábbítási eljárással (VoIP) működő applikációk, például a Messenger, Viber, Skype használata Magyarországon jellemzőbb, mint számos EU-tagállamban.
Az előzetes várakozással ellentétben a 60 év felettiek körében eléri az 54 százalékot azok aránya, akik üzenetküldő applikációkkal spórolnak, harmaduk keresi az ingyenes Wi-Fi elérhetőségeket, 26 százalékuk pedig alkalmanként az adatforgalmat is kikapcsolja a költségcsökkentés miatt.
A kutatásból az is kiderült, hogy a magyar előfizetők közel ötöde rövidebb beszélgetésekkel próbál spórolni, 11 százalékuk pedig megpróbálja csak végszükség esetén használni a telefonját. A megkérdezetteknek csak 15 százaléka mondta azt, hogy egyáltalán nem szokott spórolni a mobilköltségekkel.
Az előfizetők 17 százaléka a mobilinternet korlátozásával igyekszik mérsékelni a költségeket, például nem néz videókat, amelyek jelentős mértékben fogyasztanák a mobiladatot.
A BillKiller szerint a felhasználóknak minden esetben érdemes ellenőrizniük valós adatfelhasználásukat, mert jellemző, hogy korlátlan internetért fizetnek, holott csak 1-2 GB adatra lenne szükségük.
A BillKiller közleményében felidézte, hogy az Eurostat adatai szerint az Európai Unióban az online telefon- és videóhívások aránya nőtt a legnagyobb mértékben az internetes tevékenységek, például a hírolvasás, zenehallgatás, közösségimédia-használat között a koronavírus-járvány első évében. A felhasználók 52 százalékkal több hívást indítottak, mint egy évvel korábban. Ráadásul a magyarok az európai átlagnál is nagyobb mértékben indítottak hívásokat és küldtek üzenetet online, a magyarok 68 százaléka használta ezt a csatornát a kutatást megelőző három hónapban, szemben a 60 százalékos uniós átlaggal.
A felmérés a Pulzus kutatási applikációval készült a BillKiller Kft. megbízásából, az adatfelvételre 2021 júliusában került sor. Az 1018 fős válaszadói minta az aktív korú, 18-65 éves magyar népességet reprezentálja nem és kor szerint.
Ezek érdekelhetnek még
2024. December 23. 09:06, hétfő | Életmód
Jónak lenni jó! - 516 millió forint gyűlt össze a közmédia jótékonysági kampányában
516 millió forint gyűlt össze a közmédia Jónak lenni jó! elnevezésű jótékonysági kampányában - hangzott el a Duna televízión a kampányt záró, vasárnap esti műsorban.
2024. December 22. 08:54, vasárnap | Életmód
Nyolcszáz hátrányos helyzetű gyereket láttak vendégül a Parlamentben szombaton
2024. December 20. 07:48, péntek | Életmód
Paloznaki Jazzpiknik: Zaz és a Kennedy Administration is fellép 2025-ben
A dzsessz és a soul francia királynője, Zaz, valamint a brooiklyni székhelyű zenei projekt, a Kennedy Administration is koncertet ad a jövő évi Paloznaki jazzpikniken - jelentették be csütörtökön a szervezők.
2024. December 19. 08:03, csütörtök | Életmód
A két ünnep között is nyitva tartanak az áldozatsegítő központok
A két ünnep között is nyitva tartanak az áldozatsegítő központok országszerte, vagyis az állam segít mindenkinek, aki bajba kerül -