Városlista
2025. december 5, péntek - Vilma

Hírek

2016. Június 09. 12:00, csütörtök | Helyi
Forrás: MTI

Újabb négysávos szakaszok épülnek a 21-es főúton Nógrád és Heves megyében

Újabb négysávos szakaszok épülnek a 21-es főúton Nógrád és Heves megyében

Újabb négysávos szakaszok építését kezdik meg a 21-es főúton Nógrád és Heves megyében, a beruházás alapkövét szerdán helyezték el Mátraszőlős határában.

A három új szakasz mintegy 15 kilométeren készül el 2018 májusára, a beruházási érték nettó 22 milliárd forint.

Becsó Zsolt (Fidesz), a kelet-nógrádi térség országgyűlési képviselője az ünnepségen elmondta: Heves megyében Hatvan és Lőrinci, Nógrádban Szurdokpüspöki-Pásztó, valamint Pásztó-Tar között valósulnak meg a fejlesztések.

Hozzátette: az M3-as autópálya és Salgótarján közötti 52 kilométeres szakaszon a beruházások elkészülte után 11,7 kilométernyi utat kell még megépíteni ahhoz, hogy végig négysávos legyen a 21-es főút.

A képviselő hangsúlyozta, hogy Nógrád megyében a 21-es főút négysávossá tétele a legnagyobb volumenű beruházás. Emlékeztetett arra, hogy a fejlesztés még 2001-ben kezdődött Salgótarjánnál. Kitért arra is, hogy a még hátralévő két szakasz megépítése - Mátraverebély és Vizslás-Újlak között - a Modern Városok program keretében kötendő megállapodás része lesz.

Pántya József, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgatója ismertette: a beruházás eredményeként az M3-astól Mátraszőlősig egybefüggően kétszer kétsávos lesz a főúti hálózat. Az út tervezési sebessége 90 kilométer/óra, de vizsgálják a 110 kilométeres/órás sebesség lehetőségét is. A közlekedés biztonságáért csomópontokat, turbó körforgalmakat, gyalogos átkelőket építenek.

Kiemelte, a lehető leghamarabb szeretnék elindítani a hiányzó két szakasz építését is.

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára a Nógrád megyei ünnepségen úgy fogalmazott: "ez az út lényegesen több annál, mint egy infrastruktúra fejlesztés, ez az útvonal annak a bizonyítéka, hogy Magyarország végre, sok évtized után törleszti az adósságát, vagy annak nagy részét Nógrád megyével, Észak-Magyarországgal szemben".

Jelezte, hogy a kormány kötelezettséget vállalt a 23-as és a 25-ös út kapacitásnövelésére is.

Balla Mihály, Nógrád megye fejlesztési biztosa a rendezvényen kijelentette: ez a fejlesztés megmutatja, Magyarország kormánya mindent megtesz, hogy a nehezebb helyzetű térségek fel tudjanak zárkózni.

Képünk illusztráció.

Ezek érdekelhetnek még

2025. November 02. 12:55, vasárnap | Helyi

Bejrút 50: aki utoljára szállt le a katasztrófát szenvedett Malév Tu-154-essel (Ep. 349)

Mazalin Tibor, a Malév vezető fedélzeti mérnöke teljesítette az utolsó, Rómából érkező járatot azzal a Tu-154-essel, amely 1975. szeptember 29-én este Libanonba indult tovább, de a bejrúti repülőteret már nem érte el.

2025. November 02. 12:30, vasárnap | Helyi

NEM TUDTA, HOGY ILYEN ERŐS AZ AUTÓ... A LEGDRÁGÁBB AUTÓS BAKIK, AMIK TÉNYLEG SOKBA KERÜLTEK!

Összegyűjtöttem nektek, miért fontos, hogy a vezetéshez ész is társuljon, vagyis hoztam nektek néhány elrettentő példát arról,

2025. November 02. 12:20, vasárnap | Helyi

Miért Gyártják A Chipek 90%-Át Tajvanon

A könyvekben a második világháborút gyakran „a motorok háborújaként” emlegetik.

2025. November 02. 09:50, vasárnap | Helyi

VOLT EGYSZER EGY ÖBLÖSÜVEGGYÁR

Salgótarján nem csak a bányászatról, az Acélgyárról volt híres egykor, hanem az üvegiparáról is. Képek egy „elfeledett” szakmáról, melyről híres volt Salgótarján.