Hírek
2014. Március 01. 13:00, szombat |
Helyi
Forrás: infonograd/MTI
Új látogatóközpont és tanösvény Királyréten
A közelmúltban átadták a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság (DINPI) új látogatóközpontját és tanösvényét Királyréten.
A Magyarország-Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködési Program 2007-2013 keretében megvalósult projekt során természetvédelmi bemutatóhelyek infrastrukturális fejlesztését hajtották végre Királyréten és az Ipoly-völgyben. A Hegyen-völgyön elnevezést viselő projektben a DINPI szlovák partnere az Ipoly Unió (Ipelska Unia) volt, a fejlesztések teljes költsége 356 262,08 euró volt.
A látogatóközpontok "kapuszemlélettel" jönnek létre: bejáratok egy-egy tájegységhez, amelyről információkat adnak, bemutatják természeti és kulturális örökségét. Az 571 nyilvántartott ökoturisztikai létesítmény több mint felét részben vagy egészben a tíz nemzeti parkigazgatóság üzemelteti, programjaikon, létesítményeikben 1,4 millió regisztrált látogató fordul meg évente.
Már találkozni lehet a nemzeti parki termékekkel: a tavaly bevezetett nemzeti parki védjegy egyik célja, hogy támogassa azokat a helyi termékeket, termelőket, szolgáltatásokat, akik helyi alapanyagokból, helyi munkaerővel állítják elő termékeiket. Egy év alatt 96 gazdálkodó 220 terméke nyerte el a védjegyjogosultságot.
A mostani beruházás révén az eddig csak bejelentkezéssel működő erdei iskola olyan látogatóközponttá vált, amely a várakozások szerint megtöbbszörözheti az évi hatezerfős látogatói számot. A pályázat célja a Börzsöny és az Ipoly-völgy természeti értékeinek együttes bemutatása és a látogatók által okozott környezeti terhelés csökkentése volt. A pályázatnak köszönhetően a magyar területen egyebek mellett fogadóteret alakítottak ki a királyréti erdei iskola épületében, interaktív kiállítás jött létre, az Ipolyerdő Zrt. támogatásával új interaktív természetvédelmi tanösvényt hoztak létre, és bővült a DINPI kiadványainak sora. Az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) által a magyarországi részfeladatokhoz nyújtott támogatás 223 853,39 euró volt, a kormány magyarországi részfeladatokhoz nyújtott társfinanszírozása 39 503,54 euró.
Ezek érdekelhetnek még
2025. November 02. 12:55, vasárnap | Helyi
Bejrút 50: aki utoljára szállt le a katasztrófát szenvedett Malév Tu-154-essel (Ep. 349)
Mazalin Tibor, a Malév vezető fedélzeti mérnöke teljesítette az utolsó, Rómából érkező járatot azzal a Tu-154-essel, amely 1975. szeptember 29-én este Libanonba indult tovább, de a bejrúti repülőteret már nem érte el.
2025. November 02. 12:30, vasárnap | Helyi
NEM TUDTA, HOGY ILYEN ERŐS AZ AUTÓ... A LEGDRÁGÁBB AUTÓS BAKIK, AMIK TÉNYLEG SOKBA KERÜLTEK!
Összegyűjtöttem nektek, miért fontos, hogy a vezetéshez ész is társuljon, vagyis hoztam nektek néhány elrettentő példát arról,
2025. November 02. 12:20, vasárnap | Helyi
Miért Gyártják A Chipek 90%-Át Tajvanon
A könyvekben a második világháborút gyakran „a motorok háborújaként” emlegetik.
2025. November 02. 09:50, vasárnap | Helyi
VOLT EGYSZER EGY ÖBLÖSÜVEGGYÁR
Salgótarján nem csak a bányászatról, az Acélgyárról volt híres egykor, hanem az üvegiparáról is. Képek egy „elfeledett” szakmáról, melyről híres volt Salgótarján.
