Hírek
2024. Szeptember 26. 06:26, csütörtök |
Helyi
Forrás: cdn.teol/telepaks/Propeller/web/zsuffa csaba
Új hírek érkeztek a paksi atomerőműről
Újabb mérföldkőhöz érkezett a paksi bővítés, ugyanis lezárult a talajszilárdítás és a résfalazás a leendő ötös atomerőmű-blokk alatt,
így most megindult a teljes talajkiemelés – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán New Yorkban.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető arról számolt be, hogy a két új blokk munkagödrének kialakításánál elsőként a talajvíz szintjéig, 5 méteres mélységig valósult meg 2022-ben és 2023-ban.

Most befejeződött a résfal megépítése és a talajszilárdítás is leendő ötös reaktorblokk alatt, így megindulhatott a teljes talajkiemelés Pakson, ami újabb mérföldkövet jelent.
A teljes talajkiemelés azt jelenti, hogy 23 méteres mélységig kitermeljük a talajt a leendő blokkok alól, ami körülbelül egy tízemeletes ház magasságának felel meg. "Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy az eddigi másfél millió köbméter föld után még kétmillió köbméternyi föld kitermelésére sor kerül" – tudatta.
"Amint a teljes talajkiemeléssel végzünk, megtörténik az úgynevezett első beton öntése. Az a célunk, hogy ez még az idei esztendő vége előtt megtörténhessen"
- fűzte hozzá.
Ennek kapcsán pedig aláhúzta, hogy ez azért is kulcsfontosságú lépés a beruházás szempontjából, mert a Nemzetközi Atomenergia-ügynökség (NAÜ) sztenderdjei szerint az első beton öntésétől számíthat az épülő létesítmény kivitelezés vagy építés alatt álló atomerőműnek.

Szijjártó Péter emlékeztetett, hogy noha a paksi bővítést orosz fővállalkozó végzi, a projekten amerikai, német, francia, svájci és osztrák partnerek is dolgoznak. "A helyszínen már több mint ezren dolgoznak és ez a szám jelentősen növekedni fog a következő időszakban" – tette hozzá.
"Az együttműködés akadálytalan és kiváló, és mindazok a magyar vállalatok, akik eddig részt vettek az atomerőmű építésének előkészítésében, kifejezetten közmegelégedésre dolgoztak"
- mondta.
Fotó: Facebook/Paks II. Atomerőmű Zrt. ,cdn.teol.
_ _ _ _ _
Ezek érdekelhetnek még
2025. November 02. 12:55, vasárnap | Helyi
Bejrút 50: aki utoljára szállt le a katasztrófát szenvedett Malév Tu-154-essel (Ep. 349)
Mazalin Tibor, a Malév vezető fedélzeti mérnöke teljesítette az utolsó, Rómából érkező járatot azzal a Tu-154-essel, amely 1975. szeptember 29-én este Libanonba indult tovább, de a bejrúti repülőteret már nem érte el.
2025. November 02. 12:30, vasárnap | Helyi
NEM TUDTA, HOGY ILYEN ERŐS AZ AUTÓ... A LEGDRÁGÁBB AUTÓS BAKIK, AMIK TÉNYLEG SOKBA KERÜLTEK!
Összegyűjtöttem nektek, miért fontos, hogy a vezetéshez ész is társuljon, vagyis hoztam nektek néhány elrettentő példát arról,
2025. November 02. 12:20, vasárnap | Helyi
Miért Gyártják A Chipek 90%-Át Tajvanon
A könyvekben a második világháborút gyakran „a motorok háborújaként” emlegetik.
2025. November 02. 09:50, vasárnap | Helyi
VOLT EGYSZER EGY ÖBLÖSÜVEGGYÁR
Salgótarján nem csak a bányászatról, az Acélgyárról volt híres egykor, hanem az üvegiparáról is. Képek egy „elfeledett” szakmáról, melyről híres volt Salgótarján.
