Hírek
2012. Május 29. 10:08, kedd |
Helyi
Forrás: Nemzeti Adó-és Vámhivatal
Tudnivalók az Ügyintézői Contact Center Szolgáltatásról
Telefonon történő ügyintézés az állami adóhatóságnál,
tudnivalók az Ügyintézői Contact Center szolgáltatásról.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) stratégiai célkitűzései között szerepel az
adókötelezettségek teljesítését támogató, az adminisztrációs terheket csökkentő és az adózók
számára kényelmesebb ügyfélkapcsolati megoldásokat biztosító szolgáltatások bevezetése.
Ennek szellemében az állami adóhatóság az általános telefonos tájékoztató (TCC) rendszere
mellett, olyan telefonos szolgáltatást is működtet, amely konkrét ügyekben is lehetővé
teszi az ügyintézést és a tájékoztatást (ÜCC). Használatához az adóazonosító jel mellett
ügyfélazonosító számra van szükség, melyet a NAV honlapjáról letölthető 12UK30-as
nyomtatvány kitöltésével és benyújtásával lehet igényelni.
Az ÜCC szolgáltatás keretében, többek között:
• egyedi bevallási adatokkal (pl. hibás bevallások javítására és elmulasztott bevallások
pótlására felhívó levelek egyeztetése, személyi jövedelemadó bevallás alapján
visszatérítendő adó teljesítése),
• adózói törzsadatokkal (pl. közösségi adószám igénylése, értékhatár túllépésére
vonatkozó bejelentés),
folyószámla kivonattal (pl. adónemek közötti átvezetés kezdeményezése,
•
csekkigénylés)
kapcsolatos egyedi ügyeket lehet telefonon keresztül intézni, de jövedelemigazolás iránti
kérelem is előterjeszthető, illetve bevallási csomag is igényelhető.
Az ÜCC rendszerben nem kizárólag saját ügyek intézhetők, hanem meghatalmazó, megbízó
ügyeiben is el lehet járni. A meghatalmazottként történő ügyintézés további feltétele, hogy
az eljárni kívánó képviselő rendelkezzen az ügyfélkapu mellett az adóügyek elektronikus
intézéséhez szükséges adóhatósági regisztrációval is. Ehhez a 12T180 jelű adatlap kitöltése és
adóhatósághoz történő benyújtása szükséges, amely első esetben kizárólag postai úton, illetve
személyesen teljesíthető.
A NAV ügyintéző rendszere belföldről helyi tarifával a 06-40/20-21-22 kék számon hívható,
de külföldről is elérhető a 36-1/441-96-00 telefonszámon. A szolgáltatás munkanapokon:
hétfőtől csütörtökig 8.30-16 óráig, pénteken 8.30-13.30-ig vehető igénybe, használatával az
adótitok sérelme nélkül, gyorsan intézhetők akár otthonról is az adózással kapcsolatos ügyek.
A telefonos ügyintéző rendszer teljes menüstruktúrája és a rendszerrel kapcsolatos részletes
tájékoztató a hivatal honlapjáról letölthető (www.nav.gov.hu).
Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Nógrád Megyei Adóigazgatósága
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 22. 21:29, péntek | Helyi
Új lehetőségek a civil szervezetek számára Nógrád vármegyében
Videónkon teljes körű információkat adunk a mai Nógrád Vármegyei Civil Központban tartott 2024. év ötödik sajtóreggelijéről.
2024. November 18. 09:03, hétfő | Helyi
Az atombomba egyik atyja - Wigner Jenő története
Az egyetem után apja bőrgyárában kezdett dolgozni Wigner Jenő, az atombomba egyik atyja. 122 éve, 1902. november 17-én született Wigner Jenő Pál (Eugene Paul Wigner) Nobel-díjas magyar származású fizikus,
2024. November 16. 20:33, szombat | Helyi
Csernobil Magyarországon
Csernobil Magyarországon: titkolózás, hazudozás...
2024. November 16. 19:46, szombat | Helyi
Miért a Temu a világ leggonoszabb cége
Mielőtt kommentelsz olvasd el! Ez a videó nem bújtatott reklám a hazai kereskedők irányába, hanem a Temu problémáiról szól.