Városlista
2024. július 16, kedd - Valter

Hírek

2016. Május 12. 12:00, csütörtök | Helyi
Forrás: NAV

Több bevallás érkezett, mint tavaly

Több bevallás érkezett, mint tavaly

Május 1-jén több mint 2,1 millió szja-bevallás látszik a Nemzeti Adó- és Vámhivatal rendszerében, megközelítőleg félmillióval több, mint tavaly ilyenkor.

A kitöltött bevallások fele Ügyfélkapun érkezett, illetve a NAV-tól bevallási ajánlatként, Ügyfélkapun jutott el az adózókhoz.

Abból a több mint 1,6 millió adózóból, akik maguk nyújtották be személyijövedelemadó-bevallásukat, 800 ezren a teljes, 816 ezren a csökkentett adattartalmú nyomtatványt választották, míg mintegy 23 ezren döntöttek az idén utoljára választható „söralátét” bevallás mellett. Emellett mintegy félmillió ügyfélnek készít bevallást vagy bevallási ajánlatot a hivatal.

Már csak tíz napjuk van azoknak, akik még nem készítették el személyijövedelemadó-bevallásukat. A NAV közzétette a leggyakoribb hibák elkerüléséről és a legfontosabb információkról szóló rövidfilmjét, amit bárki elérhet a NAV (www.nav.gov.hu) honlapján és Facebook (www.facebook.com/NAVprofil) oldalán.

Az szja-bevallások jellemző hibái:
• a papíron benyújtott bevallás főlapjáról hiányzik az aláírás
• a visszaigényelhető adót tartalmazó bevallás esetén nem szerepel sem a bankszámlaszám, sem az utalási cím
• nincs adószám a bevalláson (adószámos magánszemélyek esetén is kötelező kitölteni);
• a családi kedvezménnyel vagy az első házasok kedvezményével kapcsolatos adatok hiányosak
• a kifizető által levont adóelőleg nem jó sorban szerepel vagy hiányzik a bevallásból.

Bizonyos adóügyek – bevallás javítása, adófolyószámla lekérdezése, a nyilvántartott adatok módosítása – telefonon is intézhetők a NAV megújult Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerében (ÜCC), a 06-40/20-21-22-es számon. A fejlesztésnek köszönhetően egyszerűbb és átláthatóbb a menürendszer, sőt, a NAV munkatársa akár közvetlenül is segíthet a megfelelő menüpont kiválasztásában. Az ÜCC megújult menütérképe és a telefonon intézhető ügyek teljes listája megtalálható a NAV honlapján. A telefonos ügyintéző rendszer használatához ügyfél-azonosító szám szükséges, ami a TEL nyomtatvánnyal igényelhető papíron, vagy elektronikusan, Ügyfélkapun át.

Akinek még nincs Ügyfélkapuja, a NAV ügyfélszolgálatain soron kívül regisztrálhat. Ehhez a személyes okmányokon túl egy működő e-mail címre és egy felhasználónévre van szükség. A sorban állást elkerülhetik azok, akik a központi ügyfélszolgálatokon Ügyfélkapu ügyintézésre időpontot foglalnak.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Július 16. 14:21, kedd | Helyi

Tombolt, lopott, bálba mégsem jutott!

Jármű önkényes elvétele, garázdaság, rongálás és lopás miatt is felelnie kell annak a rimóci lakosnak, akit a napokban fogtak el és vettek őrizetbe a szécsényi rendőrök.

2024. Július 16. 11:00, kedd | Helyi

Legyél te is iskolaőr!

Várjuk a jelentkezőket Nógrád vármegyében.

2024. Július 16. 10:58, kedd | Helyi

A LEGJOBB ÖT TV bemondó - Ön melyiküket kedvelte a legjobban?

5 magyar TV bemondó, akiket szívesen látnánk ma is a képernyőn. Ma már nincsenek tv bemondók, legalábbis a szó klasszikus értelmében. A televíziózás hőskorából hoztunk 5 legendát,

2024. Július 16. 09:19, kedd | Helyi

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását.

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg - közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft.