Hírek
2011. November 09. 14:03, szerda |
Belföld
Forrás: mno.hu/MTI
Tíz év kell, hogy elérjük az uniós átlagot
Az elmúlt hat évben 4300 kilométernyi úthálózat újult meg Magyarországon.
Ám legalább tízéves programra lesz ahhoz szükség, hogy a nemzeti út- és hídhálózat minősége az uniós átlagszintre javuljon – mondta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára a kapuvári Kis-Rába-híd átadási ünnepségén szerdán.
Hangsúlyozta, hogy a kormányzat számára a felújítás és a karbantartás legalább olyan fontos cél, mint a fejlesztések. Kiemelte: a létesítmény – amelyet gyakorlatilag alapjaitól kellett újjáépíteni – az útpénztárból, azaz a magyar adófizetők hozzájárulásából újult meg.
Hámori György polgármester (Fidesz–KDNP) elmondta: a hídfelújítás illeszkedik a jövő tavasszal induló városközpont-rehabilitáció munkái közé.
Az 1902-ben épült, 1945 tavaszán a visszavonuló német csapatok által felrobbantott betonszerkezet helyén 1949-re emeltek újat; ennek a felújítása ért most véget. A 21,3 méteres fesztávú, 20 tonna teherbírású pályarészt a mintegy 100 millió forintból megvalósult munkák során 6,5-ről 8 méteresre, a járdát másfélről kétméteresre szélesítették.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Május 03. 13:47, péntek | Belföld
KSH: a benzin 3,2, a dízel 2,4 százalékkal drágább Magyarországon a régiós átlagnál
Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 639, míg a régiós országokban 619 forint volt.
2024. Május 03. 13:42, péntek | Belföld
46 ezer fát ültettek el eddig az Országfásítási programban
Meghaladja a 46 ezret az Országfásítás programban az elmúlt négy évben elültetett fák száma
2024. Május 03. 06:43, péntek | Belföld
Nagy Márton: Magyarországon minden adott, hogy Kína logisztikai központja legyen
Magyarországnak versenyképessége javítása érdekében szüksége van a kínai kapcsolatokra, a két ország közötti együttműködés erősítésére
2024. Május 03. 06:38, péntek | Belföld
A Balatonnál az új építésű lakások átlagos négyzetméterára a 3,2 millió forintot is elérheti
A Balaton-parton háromszoros az árkülönbség a legolcsóbb és legdrágább települések új építésű projektjei között: