Hírek
2014. Január 19. 13:00, vasárnap |
Helyi
Forrás: infonograd/MTI
Nógrád megyében készített alkatrészek az új vasúti járműben
Saját fejlesztésű darus vasúti járműszerelvényt adtak át a MÁV FKG Kft.-nél Jászkiséren.
Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára rámutatott: a vasútvonalak megújítása mellett legalább olyan fontos, hogy a felújított pályák az átadott minőségben sokáig megmaradjanak, és a megörökölt, több ezer kilométeres hálózat fenntartása folyamatos legyen.
Működtetni és karbantartani csak modern, jó eszközökkel lehet, és ehhez a törekvéshez járul hozzá a kiváló mérnöki tervezőgárdát magáénak tudó jászkiséri vállalat is új produktumával - tette hozzá az államtitkár.
A korszerű, két darus jármű a jelenleg üzemelő hasonló eszközök műszaki színvonalát jelentősen meghaladja, 160 tonna vontatmányt tud továbbítani és tíz dolgozó szállítására képes. Megengedett sebessége 100 kilométer óránként, és motorja a legszigorúbb környezetvédelmi követelményeknek is megfelel.
A szerelvényt két daruja alkalmassá teszi hosszabb sínszálak és nehéz pályaszerkezetek emelésére, rakodására. A járműre hótoló, vasúti aljak rakodására is használható rönkfogó adapter és bozótirtó adapter szerelhető. Sínek és nagyobb vasúti felépítményi anyagok rakodását segítő tartozékkal, egy emelőgerendával is ellátták.
Dávid Ilona a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója - aki a motor beindításával vette át jelképesen a járművet - hangsúlyozta: a MÁV Csoport cégei évek óta azon dolgoznak, hogy minél több saját teljesítményt tudjanak elérni, és egyre több munkát tudjanak a csoporton belül tartani. Mint fogalmazott, nem elég a gördülő állományt fejleszteni, a színvonalas szolgáltatás pályakarbantartás nélkül nem megy, és a szakemberek jól tudják, ezt 30-40 éves, elöregedett eszközökkel nem egyszerű dolog kivitelezni. A most átvett jármű a bizonyítéka annak, hogy a MÁV képes megújulni, és saját forrásból saját megrendelés alapján új járművet előállítani - húzta alá Dávid Ilona.
A járműszerelvény vontatójárműve LENCSE 001 sorozatjelét tervezője, Lencse József neve után kapta. Az alváz és a járművek felépítménye a MÁV FKG Kft. saját tervezésében, gyártásában készült. Az előre felszerelhető hótoló adapter Bátonyterenyéről, a jármű üvegezése Salgótarjánból származik. A vontatójármű hidraulikus meghajtású forgóvázát a GANZ Motor Kft. szállította.
A gyártó MÁV FKG Kft. a MÁV Zrt. 100 százalékos tulajdonában álló, legnagyobb pályavasúti leányvállalata. A jászkiséri központú, az országban 23 telephellyel rendelkező pályakarbantartó cég jelentős hatékonyságjavulást ért el az utóbbi években, számos, korábban alvállalkozó által végzett munkát visszaszervezve. Stabil munkáltatóként országszerte 1500 embert foglalkoztatnak, immár 300 szezonális dolgozójuk többségének is egész évi munkát biztosítanak. A jászkiséri üzemben a második műszak bevezetésével több mint 300-ra bővítették a munkavállalói létszámot.
Ezek érdekelhetnek még
2025. November 02. 12:55, vasárnap | Helyi
Bejrút 50: aki utoljára szállt le a katasztrófát szenvedett Malév Tu-154-essel (Ep. 349)
Mazalin Tibor, a Malév vezető fedélzeti mérnöke teljesítette az utolsó, Rómából érkező járatot azzal a Tu-154-essel, amely 1975. szeptember 29-én este Libanonba indult tovább, de a bejrúti repülőteret már nem érte el.
2025. November 02. 12:30, vasárnap | Helyi
NEM TUDTA, HOGY ILYEN ERŐS AZ AUTÓ... A LEGDRÁGÁBB AUTÓS BAKIK, AMIK TÉNYLEG SOKBA KERÜLTEK!
Összegyűjtöttem nektek, miért fontos, hogy a vezetéshez ész is társuljon, vagyis hoztam nektek néhány elrettentő példát arról,
2025. November 02. 12:20, vasárnap | Helyi
Miért Gyártják A Chipek 90%-Át Tajvanon
A könyvekben a második világháborút gyakran „a motorok háborújaként” emlegetik.
2025. November 02. 09:50, vasárnap | Helyi
VOLT EGYSZER EGY ÖBLÖSÜVEGGYÁR
Salgótarján nem csak a bányászatról, az Acélgyárról volt híres egykor, hanem az üvegiparáról is. Képek egy „elfeledett” szakmáról, melyről híres volt Salgótarján.
