Hírek
2014. Február 14. 07:30, péntek |
Helyi
Forrás: infonograd
Megkezdődik a 21. sz. főút fejlesztése
A két megyét érintő fejlesztés keretében a jelenlegi 2x1 sávos utat közel 10 km hosszan 2x2 sávossá bővítik Heves megyében - Apc, Zagyvaszántó, Lőrinci -, míg Nógrád megyében Jobbágyi, Szurdokpüspöki települések között.
A 21. sz. főút korszerűsítésének célja, hogy Nógrád megyét és kiemelten Salgótarjánt bekacsolja az ország infrastrukturális vérkeringésébe. A 21-es út ezen szakaszainak szélesítése mellett különszintű csomópontokat, turbó-körforgalmakat, új gyalogos és kerékpáros aluljárókat, a Szuha-patak felett új hidakat, vadátjárót létesítenek. A párhuzamos utakat felújítják, az érintett útkereszteződéseket átépítjik, növelve a biztonságos közlekedés feltételeit, csökkentve a balesetek számát. Az élővilág zavartalan működésének érdekében az út mentén kisállat-, kétéltűátjárót, valamint vadvédő kerítést építenek.
A 21. sz. főút Nógrád megyei szakaszán Jobbágyi-Szurdokpüspöki települések között a hiányzó, jelenlegi 2x1 forgalmi sávos 4,5 km hosszú utat, 2x2 forgalmi sávra bővítik, a szakasz ezt követően csatlakozik majd a már megépült 2x2 sávos részhez.
A kivitelezés a héten a fakivágással megkezdődött, jövő héten lőszermentesítéssel folytatódik, márciusban megkezdődnek a földmunkák, a humuszleszedéssel.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: „A Heves megyei szakaszon 2014. június közepén a Szeméttelepi út, illetve a Szuha-patak feletti híd elkészítését követően, a 21. sz. főút forgalmát áttereljük az elkészült aszfaltos új útra. Ezt követően megkezdjük a meglévő Szuha patak feletti híd elbontását, majd a 2 x 2 sávos új híd megépítését. Ezt a kis szakaszt leszámítva a hevesi és a nógrádi részeken az új útpálya kivitelezése a meglévő forgalom mellett épül. Várhatóan 2014. augusztus közepére elkészül a bal pálya, melyen a meglévő út terelésével fog haladni a továbbiakban a forgalom. A teljes felújítás várhatóan 2015. I. félévében befejeződhet.
A Heves megyei szakasz kivitelezését a Swietelsky Magyarország Zrt. nettó 8.111.532.217 forintért, a Nógrád megyei szakasz korszerűsítését a Swietelsky Magyarország Kft. és a HE-DO Kft. által alkotott konzorcium nettó 5.497.128.920 forintért végzi. A projekt az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként uniós források segítségével valósul meg.
Ezek érdekelhetnek még
2025. November 02. 12:55, vasárnap | Helyi
Bejrút 50: aki utoljára szállt le a katasztrófát szenvedett Malév Tu-154-essel (Ep. 349)
Mazalin Tibor, a Malév vezető fedélzeti mérnöke teljesítette az utolsó, Rómából érkező járatot azzal a Tu-154-essel, amely 1975. szeptember 29-én este Libanonba indult tovább, de a bejrúti repülőteret már nem érte el.
2025. November 02. 12:30, vasárnap | Helyi
NEM TUDTA, HOGY ILYEN ERŐS AZ AUTÓ... A LEGDRÁGÁBB AUTÓS BAKIK, AMIK TÉNYLEG SOKBA KERÜLTEK!
Összegyűjtöttem nektek, miért fontos, hogy a vezetéshez ész is társuljon, vagyis hoztam nektek néhány elrettentő példát arról,
2025. November 02. 12:20, vasárnap | Helyi
Miért Gyártják A Chipek 90%-Át Tajvanon
A könyvekben a második világháborút gyakran „a motorok háborújaként” emlegetik.
2025. November 02. 09:50, vasárnap | Helyi
VOLT EGYSZER EGY ÖBLÖSÜVEGGYÁR
Salgótarján nem csak a bányászatról, az Acélgyárról volt híres egykor, hanem az üvegiparáról is. Képek egy „elfeledett” szakmáról, melyről híres volt Salgótarján.
