Hírek
2020. December 05. 09:00, szombat |
Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Kampány indult a sertéshús fogyasztásának népszerűsítésére
Kampányt indított a minőségi sertéshús fogyasztásának népszerűsítésére az ünnepek közeledtével az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC), és a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT).
Feldman Zsolt, az agrártárca államtitkára az MTI-hez pénteken eljuttatott közös közleményben kiemelte, hogy a hetedik éve zajló kampány időszaka alatt 7-8 kilogrammal nőtt Magyarországon az egy főre jutó sertéshús fogyasztás. A sertéságazat jelenleg is különleges kihívásokkal szembesül, de a magyarországi állatjóléti viszonyok kiemelkedően magasak európai szinten is. A költségvetési támogatásoknak köszönhetően a jövőkép mindenképpen pozitív, hiszen a nagy beruházási pályázatokon a sertéstartók több tízmilliárd forintnyi beruházási igénnyel jelentkeztek. Ez is azt mutatja, hogy van igény a fejlesztésre azért, hogy még jobb körülmények között, még fejlettebb technológiával még több jó minőségű, biztonságos magyar sertéshús kerüljön a hazai fogyasztók asztalára és az exportpiacokra is - tette hozzá.
Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese elmondta: a kampány legfőbb célja továbbra is a kiváló minőségű sertéshús és készítményeinek fogyasztásösztönzése, továbbá az ágazat gazdasági helyzetének javítása. A kampány nyomtatott és online felületeken fut, emellett rádióban és közterületeken is megjelennek hirdetések.
Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke pedig azt hangsúlyozta, hogy jelenleg rendkívül nehéz helyzetben van a magyar sertéshús ágazat: a koronavírus és az afrikai sertéspestis (asp) is nehezíti a sertéstenyésztők és -feldolgozók életét.
Az asp ugyan az emberre nem veszélyes, németországi megjelenésének hatására azonban jelentősen esett az élősertés ára Európában, így Magyarországon is. Ezért arra kéri a fogyasztókat, hogy segítsék az ágazatot azzal, hogy magyar hústerméket vásárolnak. A jelenlegi szabályozás szerint a termékeken már köteles a kereskedő feltűntetni a hús eredetét kiírva vagy zászlóval, így a vásárlók könnyen meg tudják állapítani, honnan származik az általuk választott tőkehús.
A kampányról bővebb információ a https://www.amc.hu/serteskampany/ honlapon érhető el.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Április 24. 18:24, szerda | Belföld
IPOSZ konferencia a Digitalizációs Keretmegállapodás megvalósulásáról
Hévízen, az IPOSZ által szervezett konferencián az európai digitális átmenet és a Digitális Keretmegállapodás végrehajtásának fontossága került előtérbe.
2024. Április 24. 14:31, szerda | Belföld
Orbán Viktor: szakmunka és szakmunkás nélkül nincs jövő
Budapest, 2024. április 24., szerda (MTI) - Az elmúlt 15 évben felépítettük a munkaalapú gazdaságot, és ma már mindenki tudja, hogy szakmunka és szakmunkás nélkül nincs jövő
2024. Április 24. 14:28, szerda | Belföld
Egy budapesti iskolában is gyanús szagokat éreztek, nyomoz a rendőrség
Ismeretlen tettes ellen indított nyomozást a rendőrség a XXIII. kerületi Török Flóris Általános Iskolában szerda reggel történt tömeges rosszullétek miatt, amelyek előtt szúrós szag terjengett az épületben
2024. Április 24. 07:52, szerda | Belföld
A Fidesz-KDNP benyújtotta az újabb gyermekvédelmi törvénycsomagot
A Fidesz-KDNP benyújtotta az újabb gyermekvédelmi törvénycsomagot - jelentette be a Fidesz frakcióvezetője kedden a Facebook-oldalán.