Hírek
2012. Augusztus 14. 10:41, kedd |
Helyi
Forrás: infonograd
Jövedelemigazolás kérése telefonon
A NAV az általános telefonos tájékoztató (TCC) rendszere mellett, olyan telefonos szolgáltatást is működtet, amely konkrét ügyekben is lehetővé teszi az ügyintézést és a tájékoztatást (ÜCC).
A rendszer a jövedelemigazolás iránti kérelmek előterjesztésére is lehetőséget biztosít, így személyesen megjelenő ügyfeleink által egyik leggyakrabban igénybe vett szolgáltatásunk is elérhető ezen a módon.
Különösen aktuális ez most, amikor a felsőoktatási intézményeknél történő felhasználásra jelentős számban igénylik ügyfeleink a jövedelemigazolásokat és ezt ma már sorban állás nélkül, telefonon is intézhetik az állami adóhatóságnál.
Jövedelemigazolás telefonon történő előterjesztése esetén a telefonáló egyedi beazonosítása az adóazonosítójának és az ügyfél azonosító számának megadásával történik. Sikeres azonosítást követően a telefon nyomógombjainak segítségével kiválaszthatják azt a menüpontot (jövedelemigazolást), amelyben ügyet szeretnének intézni.
Meg kell jelölniük, hogy hány példányban és melyik adóévről kérik az igazolás kiállítását, valamint azt is meg kell határozniuk, hogy postai úton vagy személyesen kívánják átvenni, de lehetőség van az igazolást felhasználó szerv részére történő kipostázásra is. Az igazolás célját és az igazolás felhasználójának nevét nem minden esetben kötelező megadni.
Az ügyintéző az adóazonosító jel birtokában a rendelkezésre álló adatokat összeveti az adózó által benyújtott személyi jövedelemadó bevallás adataival, melyről az adózót tájékoztatja. Amennyiben az adatok eltérnek, felhívja a telefonáló figyelmét az adategyeztetésre, majd ezt követően az önellenőrzésre vagy az igazolások bemutatására. Adategyezőség esetén az igazolás kiállításra és megküldésre kerül az adózó által igényelt módon.
A telefonbeszélgetés alatt lehetőség van a kérelem módosítására és visszavonására is.
A NAV telefonos ügyintéző rendszere (ÜCC) belföldről helyi tarifával hívható a 06-40/20-21-22 telefonszámon, de külföldi tartózkodás esetén is elérhető a 36-1/441-96-00 telefonszámon.
A telefonos ügyintéző szolgáltatás munkanapokon hétfőtől csütörtökig 8.30-16.00 óráig, pénteken 8.30-13.30 óráig áll rendelkezésre. A telefonos ügyintéző rendszer (ÜCC) üzemidejéről a hangvezérelt menüből is tájékozódhatnak ügyfeleink, menüstruktúrája a hivatal honlapjáról letölthető.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Január 21. 21:25, kedd | Helyi
Jelentkezés érettségi vizsgára (2024/2025. tanév május-júniusi vizsgaidőszak)
Diákok, figyelem! Így lehet érettségi vizsgára jelentkezni! Megkezdhető a jelentkezés a 2024/2025. tanév május-júniusi érettségi vizsgaidőszak érettségi vizsgáira.
2025. Január 20. 09:43, hétfő | Helyi
Zuckerberg szerint a mesterséges intelligencia átformálja a kódírást! [VIDEO]
A Meta vezetője szerint a középszinten kódolással foglalkozók közül sokan elveszthetik munkájukat a fejlődő MI miatt az év során.
2025. Január 19. 09:38, vasárnap | Helyi
ÖKÖLVÍVÁS – az SBTC egykori olimpikonja, Farkas Sándor
Rövid, de tartalmas bokszkarrier. Az SBTC ökölvívójaként kétszer-kétszer szerzett serdülő és junior bajnoki címet, de emellett egyszer-egyszer nyert az ifjúságiak
2025. Január 18. 10:31, szombat | Helyi
Új fejezet nyílik a filmgyártásban Magyarországon
Megnyitotta kapuit United Illusions néven Magyarország első, és egyben Közép-Európa legnagyobb virtuális forgatásokra specializálódott filmstúdió-komplexuma,