Városlista
2024. július 16, kedd - Valter

Hírek

2012. Augusztus 14. 10:41, kedd | Helyi
Forrás: infonograd

Jövedelemigazolás kérése telefonon

Jövedelemigazolás kérése telefonon

A NAV az általános telefonos tájékoztató (TCC) rendszere mellett, olyan telefonos szolgáltatást is működtet, amely konkrét ügyekben is lehetővé teszi az ügyintézést és a tájékoztatást (ÜCC).

A rendszer a jövedelemigazolás iránti kérelmek előterjesztésére is lehetőséget biztosít, így személyesen megjelenő ügyfeleink által egyik leggyakrabban igénybe vett szolgáltatásunk is elérhető ezen a módon.
Különösen aktuális ez most, amikor a felsőoktatási intézményeknél történő felhasználásra jelentős számban igénylik ügyfeleink a jövedelemigazolásokat és ezt ma már sorban állás nélkül, telefonon is intézhetik az állami adóhatóságnál.
Jövedelemigazolás telefonon történő előterjesztése esetén a telefonáló egyedi beazonosítása az adóazonosítójának és az ügyfél azonosító számának megadásával történik. Sikeres azonosítást követően a telefon nyomógombjainak segítségével kiválaszthatják azt a menüpontot (jövedelemigazolást), amelyben ügyet szeretnének intézni.
Meg kell jelölniük, hogy hány példányban és melyik adóévről kérik az igazolás kiállítását, valamint azt is meg kell határozniuk, hogy postai úton vagy személyesen kívánják átvenni, de lehetőség van az igazolást felhasználó szerv részére történő kipostázásra is. Az igazolás célját és az igazolás felhasználójának nevét nem minden esetben kötelező megadni.
Az ügyintéző az adóazonosító jel birtokában a rendelkezésre álló adatokat összeveti az adózó által benyújtott személyi jövedelemadó bevallás adataival, melyről az adózót tájékoztatja. Amennyiben az adatok eltérnek, felhívja a telefonáló figyelmét az adategyeztetésre, majd ezt követően az önellenőrzésre vagy az igazolások bemutatására. Adategyezőség esetén az igazolás kiállításra és megküldésre kerül az adózó által igényelt módon.
A telefonbeszélgetés alatt lehetőség van a kérelem módosítására és visszavonására is.
A NAV telefonos ügyintéző rendszere (ÜCC) belföldről helyi tarifával hívható a 06-40/20-21-22 telefonszámon, de külföldi tartózkodás esetén is elérhető a 36-1/441-96-00 telefonszámon.
A telefonos ügyintéző szolgáltatás munkanapokon hétfőtől csütörtökig 8.30-16.00 óráig, pénteken 8.30-13.30 óráig áll rendelkezésre. A telefonos ügyintéző rendszer (ÜCC) üzemidejéről a hangvezérelt menüből is tájékozódhatnak ügyfeleink, menüstruktúrája a hivatal honlapjáról letölthető.

Címkék: NAV

Ezek érdekelhetnek még

2024. Július 16. 14:21, kedd | Helyi

Tombolt, lopott, bálba mégsem jutott!

Jármű önkényes elvétele, garázdaság, rongálás és lopás miatt is felelnie kell annak a rimóci lakosnak, akit a napokban fogtak el és vettek őrizetbe a szécsényi rendőrök.

2024. Július 16. 11:00, kedd | Helyi

Legyél te is iskolaőr!

Várjuk a jelentkezőket Nógrád vármegyében.

2024. Július 16. 10:58, kedd | Helyi

A LEGJOBB ÖT TV bemondó - Ön melyiküket kedvelte a legjobban?

5 magyar TV bemondó, akiket szívesen látnánk ma is a képernyőn. Ma már nincsenek tv bemondók, legalábbis a szó klasszikus értelmében. A televíziózás hőskorából hoztunk 5 legendát,

2024. Július 16. 09:19, kedd | Helyi

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását.

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg - közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft.