Hírek
2012. Augusztus 14. 10:41, kedd |
Helyi
Forrás: infonograd
Jövedelemigazolás kérése telefonon
A NAV az általános telefonos tájékoztató (TCC) rendszere mellett, olyan telefonos szolgáltatást is működtet, amely konkrét ügyekben is lehetővé teszi az ügyintézést és a tájékoztatást (ÜCC).
A rendszer a jövedelemigazolás iránti kérelmek előterjesztésére is lehetőséget biztosít, így személyesen megjelenő ügyfeleink által egyik leggyakrabban igénybe vett szolgáltatásunk is elérhető ezen a módon.
Különösen aktuális ez most, amikor a felsőoktatási intézményeknél történő felhasználásra jelentős számban igénylik ügyfeleink a jövedelemigazolásokat és ezt ma már sorban állás nélkül, telefonon is intézhetik az állami adóhatóságnál.
Jövedelemigazolás telefonon történő előterjesztése esetén a telefonáló egyedi beazonosítása az adóazonosítójának és az ügyfél azonosító számának megadásával történik. Sikeres azonosítást követően a telefon nyomógombjainak segítségével kiválaszthatják azt a menüpontot (jövedelemigazolást), amelyben ügyet szeretnének intézni.
Meg kell jelölniük, hogy hány példányban és melyik adóévről kérik az igazolás kiállítását, valamint azt is meg kell határozniuk, hogy postai úton vagy személyesen kívánják átvenni, de lehetőség van az igazolást felhasználó szerv részére történő kipostázásra is. Az igazolás célját és az igazolás felhasználójának nevét nem minden esetben kötelező megadni.
Az ügyintéző az adóazonosító jel birtokában a rendelkezésre álló adatokat összeveti az adózó által benyújtott személyi jövedelemadó bevallás adataival, melyről az adózót tájékoztatja. Amennyiben az adatok eltérnek, felhívja a telefonáló figyelmét az adategyeztetésre, majd ezt követően az önellenőrzésre vagy az igazolások bemutatására. Adategyezőség esetén az igazolás kiállításra és megküldésre kerül az adózó által igényelt módon.
A telefonbeszélgetés alatt lehetőség van a kérelem módosítására és visszavonására is.
A NAV telefonos ügyintéző rendszere (ÜCC) belföldről helyi tarifával hívható a 06-40/20-21-22 telefonszámon, de külföldi tartózkodás esetén is elérhető a 36-1/441-96-00 telefonszámon.
A telefonos ügyintéző szolgáltatás munkanapokon hétfőtől csütörtökig 8.30-16.00 óráig, pénteken 8.30-13.30 óráig áll rendelkezésre. A telefonos ügyintéző rendszer (ÜCC) üzemidejéről a hangvezérelt menüből is tájékozódhatnak ügyfeleink, menüstruktúrája a hivatal honlapjáról letölthető.
Ezek érdekelhetnek még
2024. December 22. 21:58, vasárnap | Helyi
Pindroch Csaba: Aki igazán különlegesre vágyik, menjen el Nógrádba
Az ország legkisebb lélekszámú vármegyéjének fő vonzerejét a mesés természeti környezet, a palóc néphagyományok és a szebbnél szebb műemlékek jelentik.
2024. December 20. 10:44, péntek | Helyi
ÉKM-Salgótarján csúcs - pontról pontra
Nem csak Salgótarján, de Kelet-Nógrád egésze tekintetében meghatározó beruházás volt a 21-es út teljes négynyomúsítása.
2024. December 19. 14:45, csütörtök | Helyi
Nógrád Vármegye Civil Központ – Ünnepélyes Évzáró
December 17-én a Nógrád Vármegyei Civil Közösségi Szolgáltató Központ különleges évzáró ünnepséget rendezett. A központ közösségi tere az ünnepi díszítés,
2024. December 19. 11:47, csütörtök | Helyi
Sándor György, a nemzet humoralistája (előzetes)
Portréfilm Sándor György humoralistáról, aki egyszemélyes színházával az intellektuális abszurd gondolatmenet mestere,