Hírek
2024. Augusztus 31. 08:03, szombat |
Helyi
Forrás: Astron Aerospace/uzletem/web/zsuffa csaba
Hidrogén motor - rekord hatékony, zéró emisszió
Az Astron hidrogénmotorja úgy képes nulla kibocsátással működni, hogy megháromszorozza egy átlagos belső motor hatékonyságát. A hidrogén üzemanyagként történő elégetésének ráadásul csak egy mellékterméke van: a víz.
Mivel vizen kívül semmi más nem keletkezik melléktermékként, a hidrogén üzemanyaggal működő motorok valószínűleg sokkal hatékonyabbak lehetnek a karbonkibocsátás elleni harcban, mint az elektromos autók, amelyeknek előállítása (és nem fenntartható energiaforrás esetén a töltése is) túl nagy emisszióval jár.
Van azonban még egy, hétköznapibb szempont, ami a hidrogén mellett szól: amíg az EV-k esetében sok autórajongó tart a belső égésű motorok (ICE) megszokott hangjának és vibrációjának elvesztésétől, a hidrogénmotortól megkaphatják majdnem ugyanezt a biztonságérzetet keltő élményt.
Az amerikai Kansas államban működő Astron Aerospace megépített egy hidrogénnel működő belső égésű motort, a H2 Starfire-t, ami nem bocsát ki semmilyen, a bolygót melegítő káros anyagot.
Hidrogén üzemanyaggal 60 százalékos hatékonyság
Számos ország tervezi az ICE járművek értékesítésének fokozatos leállítását, hogy előmozdítsák a károsanyag-kibocsátás nélküli járművek használatát.
A közlekedési ágazat emissziójának jelentős részét a kipufogógázok teszik ki, és bár a hosszú távú szállítás problémáját egyelőre nem oldották meg, a világ kormányai remélik, hogy a közlekedők elektromos járművekre való átállása révén érdemi változást érhető el.
Ez az autósok egy részét viszont arra kényszerítené, hogy lemondjanak a nagy fogyasztású, zajos járműveikről – aminek ideje lenne, csak éppen nehéz tömegek számára elfogadható megoldást kitalálni. Pedig egy ICE motor hatékonysága mindössze 20 százalék, ami azt jelenti, hogy az üzemanyagból származó energia 80 százaléka hő formájában elvész.
Még a piacon elérhető legjobb ICE autómotorok is csak 40 százalékos hatékonyságot érnek el.
Az Astron H2 Starfire motorja jelentősen felülmúlhatja őket, a 60 százalékos hatékonyságának köszönhetően. Hab a tortán, hogy a technológiával nem csak az autóipart céloznák meg, hanem a vízi és légiközlekedést, valamint a mezőgazdasági gépeket is – írja közleményben a vállalat.
A hidrogént a fosszilis tüzelőanyagok legjobb alternatívájaként tartják számon, mivel elégetésével nagy mennyiségű energia termelhető, miközben melléktermékként csak víz keletkezik.
A hidrogén elégetéséhez ugyanakkor egy belső égésű motortól eltérő feltételekre van szükség. Az Astron H2 Starfire ezt úgy éri el, hogy két ellentétes irányba forgó rotorral működik: az alumínium rész az égéshez szükséges levegő beszívását és összenyomását végzi, míg a titán elem a terjeszkedést és a kipufogást irányítja.
Belső égésű motorral azonos élmény, mégis zéró kibocsátás
A motor belsejében az égési hőmérséklet eléri a 760 Celsius-fokot, ami bőven elég a hidrogén tiszta elégetéséhez – na meg ahhoz, hogy a meghajtáshoz szükséges energián felül zajt és mechanikai rezgéseket keltsen.
Márpedig ezek tényleg olyan jellemzők, amikről egy ICÉ-hez szokott autóvezető nem szívesen mond le. A vállalat állítása szerint egy másik jelentős mérföldkövet is elértek azzal, hogy sikerült kiküszöbölni a vízhűtés szükségességét. Ez nemcsak a motor tervezési komplexitását csökkentette, hanem a súlyát is, tovább növelve annak hatékonyságát. A H2 Starfire tervezése meglehetősen lineáris, és kerüli az olyan alkatrészek használatát, mint például az apex tömítések.
A vállalat állítása szerint a motor teljesen súrlódásmentes, és annyira precíz, hogy csak a vezérműfogaskerekek és a csapágyak igényelnek olajozást. Ezt a motor egyszerű kialakításával érték el, mindössze 82 alkatrészből.
A vállalat egyelőre csak egy részleges prototípussal rendelkezik, így még sok a munka, mielőtt bemutatnak egy teljes, kész járművet. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy ezzel meg is vannak, még mindig fennáll majd egy nagy probléma (az EV-s ellenlobbi mellett), ami gátat szabhat a hidrogén járművek elterjedésének.
Az, hogy a hidrogén jelenleg nagyrészt fosszilis tüzelőanyagok felhasználásával állítható csak elő, így a felhasználásával hasonló mértékű kibocsátást érünk el, mint fosszilis tüzelőanyagokkal. A megoldást a hidrogén üzemanyag fenntartható előállítása jelentené, amire remélhetőleg nagyon hamar lesz kézzelfogható megoldás.
Főoldali kép: Astron Aerospace
_ _ _ _
AUTÓSOK SALGÓTARJÁNBAN -Lépj be a csoportba és posztolj!Oszd meg a csoportban lévő posztokat!
https://www.facebook.com/groups/autosok.salgotarjanban
KÖZVETLEN KAPCSOLAT AZ AUTÓZÁSSAL KAPCSOLATOS ÜGYEK POSZTOLÁSÁRA ÉS MEGOSZTÁSÁRA.
A CSOPORT segítségével lehetségessé válik a KÁROKOZÁS, a szabály- vagy törvényszegések AZONNALI KEZELÉSE és az INTÉZKEDÉS.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 22. 21:29, péntek | Helyi
Új lehetőségek a civil szervezetek számára Nógrád vármegyében
Videónkon teljes körű információkat adunk a mai Nógrád Vármegyei Civil Központban tartott 2024. év ötödik sajtóreggelijéről.
2024. November 18. 09:03, hétfő | Helyi
Az atombomba egyik atyja - Wigner Jenő története
Az egyetem után apja bőrgyárában kezdett dolgozni Wigner Jenő, az atombomba egyik atyja. 122 éve, 1902. november 17-én született Wigner Jenő Pál (Eugene Paul Wigner) Nobel-díjas magyar származású fizikus,
2024. November 16. 20:33, szombat | Helyi
Csernobil Magyarországon
Csernobil Magyarországon: titkolózás, hazudozás...
2024. November 16. 19:46, szombat | Helyi
Miért a Temu a világ leggonoszabb cége
Mielőtt kommentelsz olvasd el! Ez a videó nem bújtatott reklám a hazai kereskedők irányába, hanem a Temu problémáiról szól.