Városlista
2024. november 23, szombat - Kelemen

Hírek

2011. November 28. 00:00, hétfő | Helyi
Forrás: infonograd

Farmotoros Skodával ostromolták a csúcsokat

Farmotoros Skodával ostromolták a csúcsokat

Sziklai Péter és Gyenes Attila 2011 tavaszától, a III. SRT Rally Sprint kupasorozat 2. futamától versenyeznek együtt.

Sziklai Péter és Gyenes Attila 2011 tavaszától, a III. SRT Rally Sprint kupasorozat 2. futamától versenyeznek együtt. A duó a sorozat utolsó, mátrakeresztesi futamát megnyerte kategóriájában, és így megszerezte az összetettben a kategória idei második helyét. A két versenyzővel az évadról, terveikről beszélgettünk.

- Hogy kerültetek kapcsolatba a rally sporttal?
Gyenes Attila: - Gyerekkoromban sokat jártunk versenyekre, ekkor alakult ki a „rally- szerelem”. Az első versenyautóm egy Fiat Uno volt, ezzel jártunk úgynevezett bokorugrató versenyekre. Az idő múlásával folyamatosan fejlődtem, és jöttek az erősebb kocsik.
Sziklai Péter: - Szintén gyerekkoromban szerettem bele a sportágba. Mindig szerettem volna kipróbálni, csak nem volt hozzá bátorságom Vajvoda Sanyi 2005 körül felhívott, hogy van egy Skoda 130 LR versenyautó jó áron eladó. Éltem a lehetőséggel, megvettem. Fura módon a saját versenyautómban navigátor voltam, hiszen Sanyi vezetett. De ez nekem nagy örömet jelentett, hiszen egy tapasztalt versenyzőnek navigálhattam. Emlékszem, a legelső versenyünkön, a miskolci prológon fel sem mertem nézni, annyira mentünk. Ezen a megmérettetésen felbuzdulva építettem egy másik autót, mert az előző elég gyengének bizonyult és elkezdtem azzal versenyezni. Túl nagy eredményeket nem értünk el, de megtetszett a dolog.
- Miért éppen a Skoda mellett döntöttél?
Sz. P.: - Gyakorlatilag 1992-től Skodázunk. Ez a típus cégünk meghatározó tevékenységével függ össze, másrészt sokkal nagyobb kihívás nekünk és a csapatnak egyaránt, egy régi típusú farmotoros autóval jó eredményeket elérni, mint egy komolyabb típussal ott lenni hasonló helyeken. Szerencsére ezzel a 130 LR Skodával sok komoly autót magunk mögé utasítunk.

- Attila, Te szintén rally-pilóta vagy. Hogyhogy mégis navigátorként ülsz Péter mellett?
Gy. A.: Sajnos engem is megérintett a gazdasági válság, így meg kellett válnom a BMW-től, mellyel én versenyeztem. Ekkor szólt Peti, hogy lenne-e kedvem beülni mellé? Gyakorlatilag 2011. tavaszától, a III. SRT Rally Sprint kupasorozat 2. futamától együtt versenyzünk.
- Pályafutásotok során, mi volt a legkedvesebb élményetek?
Sz. P.: - Rallys pályafutásom nem túl messzire nyúlik vissza, hiszen gyakorlatilag – a kezdeti próbálkozásoktól eltekintve – 2007-től versenyzek. A legkedvesebb élményem a legutóbbi mátrakeresztesi sprint volt, ahol végre sikerült elverni Molnár Feri barátunkat, pedig ő gyakorlatilag hazai pályán ment.
Gy. A.: - Navigátorkén nekem is ez volt a legnagyobb sikerem, hogy a Mátrában sikerült nyerni, hiszen ezen múlott az év végi kategória 2. helyünk, amiért Feriékkel vívtunk nagy csatát. Vezetői pályafutásom legnagyobb élménye pedig az volt hogy, egy rally sprinten a BMW versenyautómmal sikerült megverni, a Móricz Józsi által vezetett WRC-t.
- A III. SRT Rally Sprint kupasorozat 8. fordulóján, nagyszerűen teljesítettétek. A kategóriát megnyertétek, abszolútban pedig a 9. helyre hoztátok be a Skodát. Röviden összefoglalnátok, hogy milyen volt belülről ez a mátrakeresztesi futam?
Sz. P.: - Ez a verseny tényleg szerencsésen sikerült. Kellemes idő volt, az autó is jól ment, azt az egyet leszámítva, hogy az egyik gyorson a váltó beragadt negyedikbe, de szerencsére már csak 1 km volt abból a szakaszból, így nem vesztettünk sok időt. Nagyon jó volt a hangulat a versenyautóban és a szervizparkban egyaránt. Attilának is sokat köszönhetek, végig biztatott. Jó érzés volt hallani, mikor egy-egy jobban bevállalt kanyar után annyit mondott: „nagyot fogtál, vb-s volt”. A szervezés is jól sikerült, a nézőkkel sem volt probléma.
Gy. A.: - Lámpasort is csináltunk a kocsira, de sajnos nem volt rá lehetőség hogy sötétben is menjünk, pedig nagyon szerettük volna kipróbálni. Én is úgy érzem, hogy nagyon jól sikerült ez a futam. Amit Petivel megbeszéltünk verseny előtt, ahhoz tartottuk magunkat. Olyan érzésem volt, mintha egy profi autóversenyző mellett ülnék.
- Hogyan értékelitek a 2011-es szezonban nyújtott teljesítményeteket?
Gy. A.: - A szezon elejétől kezdve folyamatosan fejlesztettük az autót és rengeteget gyakoroltunk. Versenyről versenyre egyre jobban teljesítettünk.
Sz. P.: - Az év során folyamatosan fejlesztettük az autót, ami versenyről-versenyre egyre jobb lett. Jelen pillanatban egy tízes skálán körülbelül hetest érdemel a Skoda. Reméljük, hogy lesznek újabb szponzoraink és a télen felfejleszthetjük úgymond tízes értékre az autót. Így is nagyon erős, de ha ezt a három egységet hozzárakjuk, nagyon komoly autó lesz belőle.

- Mit terveztek a 2012-es szezonra?
Gy. A.: - Peti építget egy 110 RS Coupe autót, ami remélhetőleg 2012 nyarára versenyképes lesz. A kocsi a Sziklai Racing műhelyében épül, jelenleg 50-60 %-os felkészültségi fokon van.
Sz. P.: - Én úgy gondolom, hogy legalább 70%-os állapotban, ám kétségtelen, hogy sok munka van vele. Nem lesz egy olyan erőgép, mint az EVO-k, szerintem olyan 280 lóerő körül lesz. Így is a kategória leggyengébb autója, de éppen ez benne a kihívás. Reményeim szerint felveszi a versenyt az EVO-kal. Bízom benne, hogy ezzel az autóval ott leszünk az abszolút 3-ban.
Gy. A.: - A jelenlegi 130 LR-el gyorsabban már nem nagyon lehet menni, arról nem is beszélve, hogy jó 200 kg-mal nehezebb az átlagnál. A kategóriánkban lévő autók 900 kg-ot nyomhatnak, míg nekünk a Skoda 1150-1200-at.
- Terveztek más bajnokságban való részvételt, vagy maradtok az SRT futamoknál?
Sz P.: - Nem tervezünk feljebb lépést. Én inkább elmennék más ország rally sprintjére, mint például a szlovák bajnokság. Sajnos az ide SRT-ből törölve lett a szlovák futam, de jövőre nagyon szeretnénk ott is indulni.
Gy. A.: - Jók a rally sprint versenyek, de nekem hiányoznak az etapok. Ha lennének jó szponzorok, akkor szívesen mennék I. vagy II. osztályba, de amíg ez nincs meg, addig ez sajnos elképzelhetetlen.
Berta Gábor

Címkék: sziklai

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 23. 19:38, szombat | Helyi

165 éve tudta meg a világ, hogy az ember a majomtól származik :-D

1859. 11. 24. - Charles Darwin angol természettudós megjelentette a Fajok eredete című munkáját. A könyv sokak meglepetésére, ismertette a tényeket az evolucióról és a természetes szelekcióról. A mai videóban,

2024. November 22. 21:29, péntek | Helyi

Új lehetőségek a civil szervezetek számára Nógrád vármegyében

Videónkon teljes körű információkat adunk a mai Nógrád Vármegyei Civil Központban tartott 2024. év ötödik sajtóreggelijéről.

2024. November 18. 09:03, hétfő | Helyi

Az atombomba egyik atyja - Wigner Jenő története

Az egyetem után apja bőrgyárában kezdett dolgozni Wigner Jenő, az atombomba egyik atyja. 122 éve, 1902. november 17-én született Wigner Jenő Pál (Eugene Paul Wigner) Nobel-díjas magyar származású fizikus,

2024. November 16. 20:33, szombat | Helyi

Csernobil Magyarországon

Csernobil Magyarországon: titkolózás, hazudozás...