Hírek
2021. Január 10. 08:00, vasárnap |
Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Ezer kilométernyi útszakasz újulhat meg 2021-ben
A közutak megfelelő műszaki állapota fontos a magyar emberek, a vállalkozások és az egész gazdaság számára, a tervek szerint idén több mint 350 projektben,
mintegy 1000 kilométernyi szakaszt újítanak fel 190 milliárd forint értékben - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-vel.
A közlemény szerint 2010 és 2019 között több mint 6000 kilométernyi útszakaszt tettek rendbe, az elvégzett beruházások összértéke 755 milliárd forint volt. A Komplex Útfelújítási Programban 2016 óta mintegy 1500 kilométeren zajlottak beavatkozások. A teljes egészében hazai forrásból finanszírozott program tavaly befejeződött. A Magyar Falu Program és az uniós társfinanszírozású Terület- és Településfejlesztési Operatív Program kapcsolódó elemei mellett a közúthálózat korszerűsítése egy idén induló programban folytatódik.
A közlemény idézte Mosóczi Lászlót, az ITM közlekedéspolitikáért felelős államtitkárát, aki elmondta, december végén írták alá a kiemelt társadalmi igényeken alapuló közútfelújítási program végrehajtásához szükséges támogatási szerződést az országos közútkezelővel. A kormány több mint 157 milliárd forintot biztosít a Magyar Közút Nonprofit Zrt. számára csaknem 590 kilométernyi útszakasz rendbetételéhez 2022-ig. Az ITM által támogatott fő- és mellékúti korszerűsítések közül a program első két évében a leghosszabb egybefüggő szakaszként a Kecskemét-Dunaföldvár összeköttetés burkolata újul meg csaknem 46 kilométeren, ebből már idén elkészül három csomópont körforgalommá alakítása az 52-es főúton.
A 2021-ben befejeződő projektek dobogósai a Törökszentmiklós-Mezőberény (20,2 kilométer), a Derekegyháza-Székkutas (19,7 kilométer) és a Gyöngyös-Eger (15,1 kilométer) kapcsolatok egyes szakaszai. A forrásbiztosításnak köszönhetően a többi között jövőre zajárnyékoló fal is épül az M0 autóút mellett Pécel térségében, fél kilométeren.
Idén indul el a Magyar Falu Program következő része, a csaknem 250 projekt több mint 550 kilométeren teszi lehetővé kistelepülési utak rendbetételét mintegy 90 milliárd forint értékben. Idén a kivitelezők közel 300 kilométeren érhetnek a hazai költségvetés terhére megvalósuló munkálatok végére 42 milliárd forintból.
A közleményben Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója kiemelte: "2021 rekordév lehet számunkra az elindított projektek számában, a felújítandó szakaszok hosszában és a beruházásokra fordított összegben is. A döntő részben hazai költségvetési támogatásoknak köszönhetően kiemelkedő esztendő elé nézünk, ami az állami kezelésű országos közúthálózaton érezhető mértékű javulást hoz majd magával. A tervezett beruházások megvalósításával több százezer autós közlekedhet korszerű és biztonságos utakon. A kedvező hatások azonban még szélesebb körben érvényesülnek, hiszen a felújításoknak köszönhetően felszabaduló üzemeltetési és fenntartási forrásokat más szakaszok javítási munkáiban hasznosíthatjuk".
Ezek érdekelhetnek még
2024. Április 30. 13:36, kedd | Belföld
1,7 százalékkal nőtt a GDP
A bruttó hazai termék (GDP), a gazdaság teljesítménye 2024 első negyedévében 1,7 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden első becslése alapján.
2024. Április 30. 08:30, kedd | Belföld
MÁV-Volán: május 1-jén ünnepnapi menetrend szerint közlekednek a vonatok
Május elsején a vonatok az ünnepnapi menetrend szerint közlekednek, másnap már a megszokott munkanapi menetrend érvényes - tudatta a MÁV Zrt. kedden az MTI-vel.
2024. Április 30. 08:28, kedd | Belföld
Maruzsa Zoltán: cél a köznevelés digitalizációja
A kormány ebben a ciklusban a magyar köznevelés digitalizációját tűzte ki célul - jelentette ki a Belügyminisztérium köznevelési államtitkára hétfőn Szolnokon.
2024. Április 30. 08:26, kedd | Belföld
Agrárminiszter: a brüsszeli elit feláldozta az európai gazdálkodókat a környezetvédelem oltárán
A brüsszeli elit feláldozta az európai gazdálkodókat a környezetvédelem oltárán, tehát alapvető változásra van szükség az uniós mezőgazdasági politikában, ami csak a jelenlegi brüsszeli elit leváltásával érhető el