Hírek
2015. Szeptember 15. 12:00, kedd | Helyi
Elmarasztalták a Hende Csaba balesetét okozó ralist
Jogerősen bűnösnek mondta ki a Balassagyarmati Törvényszék hétfőn közúti baleset okozásának vétségében Vincze Márton raliversenyzőt.
Vincze Márton volt az, akinek járműve 2013. szeptember 19-én ütközött össze a Hende Csaba akkori honvédelmi minisztert szállító autóval a Nógrád megyei Nagylóc határában. A versenyzőt 900 ezer forint pénzbüntetésre ítélte a törvényszék és két év hat hónapra eltiltotta a közúti járművezetéstől. A vádlottnak 369 ezer 514 forint bűnügyi költséget is meg kell fizetnie. Az ítélet ellen további fellebbezésnek nincs helye.
Tavaly novemberben a Balassagyarmati Városi Bíróság 200 ezer forint pénzbüntetésre ítélte és tíz hónapra eltiltotta a közúti járművezetéstől Vincze Mártont. Az első fokú ítélet nem vált jogerőssé, mert az ügyész mindkét tétel esetében súlyosbítást kért, a vádlott és védője pedig a járművezetéstől való eltiltás miatt fellebbezett.
Kovács István tanácselnök a hétfői döntés indoklásában kifejtette: a törvényszék nagyobb nyomatékot tulajdonít a súlyosbító körülményeknek, így annak, hogy a vádlott magáncélra vett igénybe egy közutat és tudatosan szegett meg közlekedési szabályokat.
Vincze Márton 2013 szeptemberében egy versenyre készülve tesztelte autóját a Nagylóc és Zsúnypuszta közötti szerpentinen, amikor járműve frontális átfedéssel ütközött a miniszteri autóval. A balesetben a vádlott és utastársa, valamint Hende Csaba és sofőrje is csonttöréses sérüléseket szenvedett. A tesztelés idején CB-rádiós, láthatósági mellényt viselő emberek biztosították a szakaszt, ugyanakkor a tesztelésre nem volt engedélyük.
Másodfokon új szakértő meghallgatásával folytatódott hétfőn a tárgyalás. A vádlott ügyvédje magánszakértői véleményt csatolt, amely – mint mondta – jelentősen eltér a perbelitől és a harmadik szakértői állásponttól is, és sérelmezte, hogy a magánszakértőt a bíróság nem idézte be. Az ő vizsgálata szerint a Hende Csabát szállító Audi a bal oldali sávot is igénybe véve érkezett a baleset helyére, a másik két vélemény szerint Vincze Márton lépte át a záróvonalat.
A hétfőn meghallgatott szakértő a rendelkezésre álló nyomokból készített matematikai szimulációval arra a végkövetkeztetésre jutott, hogy az Audi a saját sávjában közlekedett, és a védelem által felkért kollégája szerinte rosszul, 10-15 méter eltéréssel pozícionálta a baleset helyszínét.
Perbeszédében az ügyész hangsúlyozta, amikor a vádlott nem felmentésért, hanem enyhítésért fellebbezett, elfogadta a büntetőjogi felelősséget, és azt mondta, a helyzet abból alakult ki, hogy Vincze Márton lényegében versenypályának használta a közutat. A vádlott ügyvédje – aki amiatt, hogy nem tudják ütköztetni a szakértők véleményét, eredménytelenül kérte a tárgyalás elhalasztását – aláhúzta, továbbra sem tudják a pontos választ arra, hol haladt az Audi és hol volt az ütközési pont. Ráadásul az első szakértő, aki két éve a helyszíni szemlén is részt vett, az Audi nyomait nem vizsgálta, mert állítása szerint arra nem kapott felkérést – mondta.
A védelem ezúttal is azt kérte, hogy a több évtizede sikeres autóversenyzőt, a több száz magyar bajnokságot megnyerő Vincze Mártont ne tiltsa el a bíróság a járművezetéstől, mert ez egzisztenciális kérdés is. Az ügyész szerint a közúti eltiltás nem korlátozza a versenyzést, Vincze Márton viszont azt mondta, hogy raliversenyen jogosítvány nélkül nem lehet versenyezni.
A hétfői tárgyaláson, ugyanúgy, mint az első fokún, csak a vádlott és védője jelent meg a baleset résztvevői közül.
Ezek érdekelhetnek még
2025. November 02. 12:55, vasárnap | Helyi
Bejrút 50: aki utoljára szállt le a katasztrófát szenvedett Malév Tu-154-essel (Ep. 349)
Mazalin Tibor, a Malév vezető fedélzeti mérnöke teljesítette az utolsó, Rómából érkező járatot azzal a Tu-154-essel, amely 1975. szeptember 29-én este Libanonba indult tovább, de a bejrúti repülőteret már nem érte el.
2025. November 02. 12:30, vasárnap | Helyi
NEM TUDTA, HOGY ILYEN ERŐS AZ AUTÓ... A LEGDRÁGÁBB AUTÓS BAKIK, AMIK TÉNYLEG SOKBA KERÜLTEK!
Összegyűjtöttem nektek, miért fontos, hogy a vezetéshez ész is társuljon, vagyis hoztam nektek néhány elrettentő példát arról,
2025. November 02. 12:20, vasárnap | Helyi
Miért Gyártják A Chipek 90%-Át Tajvanon
A könyvekben a második világháborút gyakran „a motorok háborújaként” emlegetik.
2025. November 02. 09:50, vasárnap | Helyi
VOLT EGYSZER EGY ÖBLÖSÜVEGGYÁR
Salgótarján nem csak a bányászatról, az Acélgyárról volt híres egykor, hanem az üvegiparáról is. Képek egy „elfeledett” szakmáról, melyről híres volt Salgótarján.
