Városlista
2022. július 2, szombat - Ottó

Hírek

2021. Szeptember 05. 06:00, vasárnap | Belföld
Forrás: mti/fotók: MTI/Szigetváry Zsolt

Egyhónapos kampány indult a vadhúsfogyasztás ösztönzésére

Egyhónapos kampány indult a vadhúsfogyasztás ösztönzésére

Terítéken a vadhúsok - Ízvadászatra fel! szlogennel egyhónapos kampányt indított az Agrármarkering Centrum a vadhúsfogyasztás ösztönzésére.

A kampány szombati sajtótájékoztatóján, a Pákozdi Pagonyban rendezett 14. Nemzetközi Vadgasztronómiai Fesztiválon Kovács Zoltán a 2021-es "Egy a Természettel" Vadászati és Természeti Világkiállítás lebonyolításáért felelős kormánybiztos kiemelte, a világkiállítás és az odavezető út kiváló alkalom a vadhús népszerűsítésére. A világkiállításon is támogatják a folyamatot, a hazai vadhús forgalmazók ott lesznek a Hungexpo területén, a gasztropasszázson pedig a legkülönbözőbb formában lehet majd vadhúst fogyasztani, továbbá az OMÉK (Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár) is része lesz a világkiállításnak, fókuszban a vadhússal, annak feldolgozásával és fogyasztásával.

Megjegyezte, hogy egy kilogramm a vadhúsfogyasztás uniós átlaga, miközben a hazai mindössze 35-40 dekagramm, holott sok tízmilliárdos pozitívumot jelenthetne a gazdaságnak, ha ez az adat megduplázódna.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője hangsúlyozta, hogy a hazai erdők tele vannak vaddal, mégis baromfiból több mint 30 kilogrammot fogyaszt évente a magyar, több mint százszorosát a vadhúsénak, és ezen változtatni kell. Fontosnak nevezte, hogy a feldolgozott vadhús vásárlásával azokat a magyar vállalkozásokat is segítik a vásárlók, akik a feldolgozóiparban tevékenykednek.

Megjegyezte, hogy a kampány szeptember 30-ig tart, és ezen időszak alatt tévében, rádióban, nyomtatott és elektronikus újságokban is lesznek sajtómegjelenések, továbbá az OMÉK-on vadhúst fognak kóstoltatni.



Zambó Péter, az Agrárminisztérium erdőkért felelős államtitkára közölte, hogy évente 10 ezer tonna vadhús termelődik Magyarországon, mégis csekély a hazai vadhúsfogyasztás. Jelezte, a minisztérium kiemelt feladatának tekinti, hogy a vadhús ételek a magyar családok asztalára kerüljenek, hiszen bio élelmiszer, egészséges, biztonságos, fenntartható módon keletkezik, és nem jár olyan környezetterheléssel, mint más hústermékek előállítása.

Majoros Gábor, a VADEX Mezőföldi Zrt. vezérigazgatója arról beszélt, hogy a korábbi évtizedekben a magyar vadhús 85-90 százalékát exportálták, a hazai piac kis mértékben részesült a prémium termékekből. Ezen szeretnének változtatni, ezért olyan termékekre fókuszálnak, amelyek tovább feldolgozottak, enyhe fűszerezésű, félkész és késztermékek, így nem kell nagy szakmai tudás az elkészítésükhöz.

Megemlítette, hogy ezek kiskereskedelmi értékesítése elindult, bevezetésüket az AMC kampánya is segíti.

Címkék: hús, kampány, vadhús

Ezek érdekelhetnek még

2022. Július 02. 13:07, szombat | Belföld

Elindult a hazai dinnyeszezon

Elindult a hazai dinnyeszezon, az elmúlt néhány évvel ellentétben jó esély van egy nagyon pozitív szezonra - jelentette ki Mártonffy Béla pénteken a Békés megyei Medgyesegyházán tartott szezonnyitó sajtótájékoztatón.

2022. Július 02. 10:06, szombat | Belföld

Az uniós átlagnál gyorsabban csökken a magyar államadósság

A magyar államadósság kétszer nagyobb mértékben csökken a következő években, mint az uniós átlag - írta Varga Mihály pénzügyminiszter a Facebook-oldalára felkerült posztjában pénteken.

2022. Július 02. 09:01, szombat | Belföld

Indul a hajózási főszezon a Balatonon

Megkezdődik a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) 176. hajózási főidénye: 17 kikötőben felújított hajókkal, megújult és kibővült menetrenddel várják a hajózni és kirándulni vágyókat

2022. Július 02. 07:00, szombat | Belföld

Elkezdődött a nyári szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés

A korábbi évekhez hasonlóan idén is elkezdődött a nyári szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés, melyre július 1. és augusztus 20. között kerül sor - közölte az Agrárminisztérium (AM) pénteken az MTI-vel.