Városlista
2024. május 6, hétfő - Ivett

Hírek

2013. Április 12. 05:00, péntek | Belföld
Forrás: mno.hu

Biturbó, konnektor, nyújtópad: új Porsche Panamera

Biturbó, konnektor, nyújtópad: új Porsche Panamera

A Porsche rögtön második generációnak hívja a Panamera modellfrissítését, amely fontos premiert is tartogat. Személyében bemutatkozik a világ első hálózatról tölthető, hibrid luxusautója. Az E-Hybrid mellett a hosszított tengelytávú modellek és egy új, biturbós V6-os megjelenése jelenti a nagy újdonságot.

A Sanghaji Autószalonon premierjét ünneplő típus kívülről alig változott, egyedül a nagyobb légbeömlők és az átalakított fényszórók jelentik a különbséget elölről. Az oldalsó profilt a jobban domborodó hátsó ablakok emelik ki, miközben a hátsót az átfésült lámpák és lökhárító mellett a hangsúlyosabb, szélesebb ablak emeli ki. Miközben már szériában jár a bi-xenon fényszóró, a multifunkciós kormány és a csomagtartó elektromosan nyílik, az extralista teljesen LED-es főfényszóróval gyarapodott, de a távolságtartó tempomatot is továbbfejlesztették a mérnökök.

Kétségtelenül a Panamera S E-Hybrid névre hallgató modell hozza a legnagyobb újdonságot. A külső hálózatról tölthető teljes hibrid elektromotorja 70 kW-os teljesítményt szolgáltat – a korábbi hibrid változat kétszeresét. A 95 lóerő lehívásához új fejlesztésű, 9,4 kWh-s lítium-ion akkucsomagból érkezik a szufla, amely az elődmodellnél ötször nagyobb kapacitással szolgál. Ezt hagyományos konnektorról 4, a Porsche univerzális töltőjével pedig egy megfelelően erős hálózatról 2,5 óra alatt tölthetjük fel. Ha ezt megtettük, vegyes felhasználásban 36 kilométert autózhatunk vele, de a gyártó sajtóanyaga becsületesen hozzáteszi, hogy ez a klíma használatával, nagyobb tempóval 18 kilométerre csökkenhet. Viszont ezt a nagyobb tempót sem szabad túlzásba vinni: teljesen elektromos üzemmódban 135 km/h-ig gyorsíthat a Panamera. Az elektronok önállóságának köszönhetően a gyári vegyes fogyasztás 3,1 liter/100 km-ben áll meg, de csak akkor, ha teljesen feltöltve indulunk el, és ha csak rövid távon nézzük.

Viszont ha padlóig nyomjuk a gázpedált, ez a típus is megkéri a magáét, amelyet viszont mindenki megbocsát majd az 5,5 másodperces 0–100-as sprintet és a 270 km/h-s végsebességet elnézve. A száguldásban ezúttal is a 333 lóerős, Audi-féle, háromliteres, kompresszoros V6-os segít majd, melynek erejét nyolcfokozatú, bolygóműves automata továbbítja a hátsó kerekekhez. Az összteljesítmény 416 lóerő.

További újdonság az Executive utónévvel fémjelzett hosszított kivitel megjelenése, amelyre főleg a kínai piacon lesz óriási a kereslet, de hazánkban is elérhető lesz. A 15 centiméterrel nagyobb tengelytávú modelleket kizárólag összkerékhajtással, 4S és Turbo kivitelben lehet hazavinni, hangolásuk pedig kimondottan a menetkényelem oldalára billen át, így a legjobb ülések és a légrugózás is szériában jár hozzájuk. Emiatt már meg sem lepődhetünk 8 millió forintos felárukon.

A szokványosabb modellek sem maradtak változatlanok. Egyedül az egyébként is nagyon népszerű Dieselhez nem nyúltak a mérnökök, így tesztünk következtetései a frissített modellre is érvényesek lesznek. A beszálló benzinest továbbfejlesztette a Porsche, így a VW-től származó, átalakított 3,6 literes, V6-os szívómotor 310 lóerőt és 400 Nm nyomatékot teljesít, vegyes fogyasztása pedig 8,4 l/100 km-re zuhant. A széria hétfokozatú, dupla kuplungos automata váltóval és Sport Chrono csomaggal 6,0 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsuló változat a kínálat második legolcsóbb tagja: a 26,5 millió forinttól induló dízelnél alig félmillióval drágább.

Az eddig 4,8 literes, szívó V8-assal szerelt S-kivitelek feltöltésre hangoltak. A Panamera S és 4S motorterében új fejlesztésű, biturbós, háromliteres V6-ost találunk, amely 20 lóerővel és 20 Nm-rel tetézi elődje teljesítményét. Az így rendelkezésre álló 420 lóerő és 520 Nm (1750–5000-ig) kiviteltől és felszereltségtől függően 5,1 és 4,5 másodperces sprintautót tud varázsolni a Panamerából, melynek 287/286 km/h-s végsebességét elnézve alaposan meglepődhetünk 8,7/8,9 literes vegyes, gyári fogyasztásán. Ezekhez a típusokhoz a sportosabb dupla kuplungos váltó jár.

A V8-asról sem kell lemondani a vásárlóknak. A szélsőségesen sportosan luxusautózók vágyait továbbra is a GTS elégíti ki, amely változatlan technikával érkezik. A teljesítményszomjat pedig a Turbo hivatott csillapítani, amely immár 520 lóerőt (770 Nm) szolgáltat. Igaz, ez némi visszalépést jelenthet a korábbi 550 lóerős, overboost funkcióval 800 Nm-s Turbo S kivitelhez képest, de sokáig utóbbi sem várat majd magára, a frissített verzió 3,9 szekundumos 0–100-as sprintje és 305 km/h-s végsebessége pedig csak észrevehetetlenül szerényebb. Cserébe ritkábban kell a kúthoz hajtani: az 550 lóerős elődhöz képest 1,3 literes a megtakarítás – a vegyes étvágy mindössze 10,2 l/100 km-re adódik.

Ahogy megszokhattuk, az árak terén szinte a csillagos ég a határ; az 50 milliós tétel eléréséig nem is kell olyan magasra tennünk a lécet. Egy józan dízel azért így is megállhat listaáron 30 millió forintból, míg egy finomabb S kivitel 42 millióért már elvihető. Aki izmosabb dízelre vágyik, annak még egy évet kell várnia: az új, 300 lóerős öngyulladós ekkor veszi át a jelenlegi, átlagos képességű erőforrás helyét. Ekkor érkezik majd a Turbo S kivitel is.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 06. 12:44, hétfő | Belföld

Nagy Márton szerint Magyarország képes meghatározó szereplővé válni az űripar területén

Magyarországot gazdasági ökoszisztémája, infrastruktúrája és szellemi tőkéje egyaránt alkalmassá teszi arra, hogy meghatározó szereplővé váljon az űripar területén

2024. Május 06. 07:49, hétfő | Belföld

Vonat elé hajtott egy kamion Baján

Személyvonat elé hajtott egy kamion hétfő reggel Baja térségében, az 55-ös főút 106-os és 107-es kilométere közötti vasúti átjáróban;

2024. Május 05. 06:00, vasárnap | Belföld

Az ötös lottó nyerőszámai és nyereményei

A Szerencsejáték Zrt. tájékoztatása szerint a 18. héten megtartott ötös lottó és Joker számsorsoláson a következő számokat húzták ki:

2024. Május 04. 06:00, szombat | Belföld

Szijjártó Péter szerint az elmúlt években a magyar külpolitika mindig a jó válaszokat találta meg

Az elmúlt évek súlyos kihívásai során a magyar külpolitika mindig a jó válaszokat találta meg, eközben Brüsszel kudarcot vallott a válságokra történő reagálás során