Városlista
2024. augusztus 10, szombat - Lörinc

Hírek

2013. Április 17. 11:54, szerda | Belföld
Forrás: MTI

Bírságot szabott ki a médiatanács az RTL Klub egyik műsora miatt

Bírságot szabott ki a médiatanács az RTL Klub egyik műsora miatt

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa 300 ezer forintos bírságot szabott ki múlt heti ülésén az RTL Klub Törzsutas című műsorának hat adása miatt, amelyben egy óbudai cukrászdát a médiatörvény szabályait sértő módon mutattak be.

A médiatanács szerdai, az MTI-hez eljuttatott közleményében arra hívta fel a figyelmet, hogy a termékmegjelenítéssel közölt kereskedelmi üzenet nem lehet közvetlen, mint a klasszikus értelemben vett reklámban: csak meghatározott keretek között népszerűsítheti a terméket, szolgáltatást.
Emlékeztettek arra, hogy a termékmegjelenítés az új médiatörvény bevezetése óta alkalmazható reklámfajta, amelynél a hirdető azért fizet, hogy terméke, szolgáltatása, védjegye megjelenjen egy műsorszámban vagy utaljanak arra. A médiatörvény a nézők, hallgatók védelmében szabályokat ír elő a termékmegjelenítéssel kapcsolatban annak érdekében, hogy a befogadók egyértelműen tájékozódhassanak a látottak-hallottak közzétételének céljáról - fűzték hozzá.
Közölték, az RTL Klub Törzsutas című műsorának több adásában jogszabálysértő módon jelenítették meg az egyik óbudai cukrászdát azzal, hogy az árukínálatot részletesen, aprólékosan bemutatták, és pontosan kiderült az üzlet elérhetősége is.
A médiatanács szerint ezáltal a riport - akárcsak egy klasszikus reklám - alkalmas volt arra, hogy felkeltse a nézők érdeklődését az ott kínált termékek iránt.
"A termékmegjelenítés a reklámhoz hasonlóan kereskedelmi közlemény, de célja az, hogy a műsorszámba dramaturgiailag illeszkedő termék vagy szolgáltatás a közönség szeme elé kerüljön, tudatába beivódjon, ám ennél több információt nem tartalmazhat" - írták. Rámutattak: nem tehető közzé a szlogen, az ár, a vásárlási helyszín, nem ismertethetők a termék, szolgáltatás tulajdonságai, előnyei. A cégek ilyen célokra a klasszikus hirdetési formát alkalmazhatják.
Közölték azt is, hogy a médiatanács fontosnak tartja az együttműködést az iparág szereplőivel, mert tényleges előrelépés egyedül a partnerségen alapuló stratégiai gondolkodás alapján képzelhető el.
Ennek alapján a médiatanács a termékmegjelenítés részletes szabályait - a szolgáltatókkal egyeztetve - a médiatörvény hatálybalépése után elfogadott ajánlásban tette közzé. A dokumentum célja az, hogy a médiahatóság a piaci szereplők számára kiszámíthatóvá tegye a jogalkalmazói gyakorlatot, megkönnyítse a szolgáltatók számára a jogszabályi előírások betartását és ennek révén hatékonyabban védje a közönség érdekeit - tudatta a médiatanács.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Augusztus 10. 09:34, szombat | Belföld

Másodfokú hőségriasztás lép életbe vasárnaptól

Másodfokú hőségriasztás lép életbe az ország egész területén vasárnaptól péntek éjfélig

2024. Augusztus 10. 09:27, szombat | Belföld

Mol: az utóbbi években jelentősen nőtt a Magyarországon előállított bioüzemanyagok mennyisége

Már évi több mint 200 ezer tonna bioüzemanyag előállítására képes a Mol résztulajdonában álló Rossi Biofuel Zrt. - közölte a Mol az MTI-vel.

2024. Augusztus 09. 16:45, péntek | Belföld

Így készült az idei Szent István-napi kenyér

A hagyomány és a megújítás kovászából sült az idei Szent István-napi kenyér és Innovatív kenyér, amelyeket a Szent István Nap helyszínein is megkóstolhatnak a látogatók.

2024. Augusztus 09. 08:08, péntek | Belföld

KSH: júliusban 4,1 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest

2024. júliusban a fogyasztói árak átlagosan 4,1 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat - jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).