Hírek
2019. Június 22. 17:00, szombat |
Bulvár
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Az okosgumik fejlesztésére koncentrál a jövőben a Bridgestone
Az okosgumik fejlesztésére koncentrál a jövőben a Bridgestone, amely nemcsak a flottakezelőknek, hanem a magánvásárlóknak is szeretne a közeljövőben adatokat közlő abroncsokat értékesíteni.
A világszinten piacvezető japán Bridgestone római központjában erről Emilio Tibero, a cég technológiai vezetője beszélt.
Elmondta, az okosgumik fejlesztésében az első lépés az úgynevezett RFID technológia bevezetése, amellyel azonosítható az adott gumiabroncs. A jövőben a társaság olyan jeladókat telepítene először elsősorban a kereskedelmi járművekre kínált abroncsokba, amelyek a guminyomáson kívül a gumi futófelületének állapotát is figyelik. Ezeket az adatokat felhasználva a gyártó tanácsokat és figyelmeztetéseket tud küldeni az ügyfeleknek. Az azonosíthatóság akár egyéni árak kialakítását is lehetővé teszi - jegyezte meg a szakember.
Emilio Tibero hozzátette: egy autómegosztó szolgáltatás esetében a flotta kezelése szempontjából elengedhetetlenül fontos adatokat oszthatnak meg a gumi használójával. Az adatgyűjtés a GDPR-elveknek megfelelően zajlik majd - jelezte.
Emilio Tiberio idézte legutóbbi kutatásukat, amely azt mutatja, hogy 2030-ra minden autóban lesz olyan okos technológia, amely adatokat közöl, 57 százalékuk lesz teljesen elektromos meghajtású, 22 százalékuk pedig önvezető funkcióval is rendelkezik majd.
A technológiai vezető elmondása szerint a cég éves szinten 800 millió dollárt fordít kutatás-fejlesztésre, ennek jelentős részét a jövő gumijának kialakítására fordítják.
Felméréseik szerint egyre nagyobb igény lesz a halkabb gumikra, mivel az autók száma folyamatosan emelkedik. Ezt az igényt szolgálja ki a gyártó új, Enliten technológiával készülő abroncsa is, amelynek a tesztek szerint 10 százalékkal könnyebb és 20 százalékkal kisebb a gördülési ellenállása a korábbi abroncsokénál. Az alacsonyabb ellenállás pedig alacsonyabb zajszintet, fogyasztást és ezzel a szén-dioxid-kibocsátás csökkenését is eredményezi.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Január 22. 07:46, szerda | Bulvár
Második éve az Apple a legértékesebb márka a világon a Brand Finance szerint
Már a második egymást követő évben az Apple a világ legértékesebb márkája a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2025-ös Global 500 ranglistája alapján.
2025. Január 21. 07:44, kedd | Bulvár
Mini Dubaj: A fejlesztő megvásárolta Rákosrendező területét
2025. Január 19. 09:26, vasárnap | Bulvár
Több mint 1,2 millióan látták másfél nap alatt Majka új klipjét
Rekordot döntött Majka kormánykritikus dalának klipje a Youtube-on.
2025. Január 17. 08:01, péntek | Bulvár
Ferenc pápa elesett a Szent Márta-házban
Ferenc pápa a csütörtök reggeli órákban elesett a lakóhelyeként szolgáló Szent Márta-házban, jobb alkarján zúzódást szenvedett - közölte a szentszéki sajtóközpont.