Városlista
2024. november 23, szombat - Kelemen

Hírek

2016. Október 24. 13:30, hétfő | Helyi
Forrás: Kövesdi Péter

Automotive Hungary – autó, üzlet, siker

Automotive Hungary – autó, üzlet, siker

Minden eddiginél sikeresebben zárult az AUTOMOTIVE HUNGARY és AUTÓTECHNIKA kiállítás a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban.

A szombaton véget ért rendezvényen 10 ország több mint 250 kiállítója vett részt, a kiállításokkal párhuzamosan zajló üzleti fórumokon pedig számos sikeres tárgyalást bonyolítottak a részvevők.

A tavalyinál 10 százalékkal többen, csaknem 9000-en látogattak el a 4. AUTOMOTIVE HUNGARY és 25. AUTÓTECHNIKA kiállításra a Budapesti Vásárközpontba. A két kiállítás együtt komplex képet mutatott a járműipar jelenlegi trendjeiről, a fejlődési irányokról, az innovációs lehetőségekről és a szakember utánpótlás helyzetéről.
A kiállítás négy napján a magyarországi nagy autógyárak – az Audi, a Mercedes, az Opel és a Suzuki – mellett olyan, a saját területükön meghatározó cégek vettek részt, mint az AGC Glass, a Beewatec, a Bosch, a Bridgestone, a Continental, a Duvenbeck, a Fanuc, a Flextronics, a Karsai Műanyagtechnika, a Kirchhoff, a Knüppel, a KUKA, a LUK Savaria, a MOL Group, a Rába, az Otto Fuchs, a Shinwa, az SMR, a Takata, a Thyssen Krupp és a Wedco, ZF.
Ganczer Gábor, a HUNGEXPO Zrt. vezérigazgatója szerint a hatalmas érdeklődés is bizonyítja, hogy az AUTOMOTIVE HUNGARY mára a régió legjelentősebb autóipari szakkiállítása lett. A vezérigazgató rámutatott: az iparág technológia-váltás előtt áll. Átalakulóban van a gyártás és az üzemanyag felhasználás. Magyarország része ennek az átalakulásnak, amelyet mindenki érezhetett, aki kilátogatott a kiállításra.
Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkára a megnyitón elmondta, hogy 2010 óta harmadával nőtt a magyar ipari kibocsátás és továbbra is a legfontosabb ágazat a járműipar, melynek exportja tavaly megközelítette a 20 milliárd eurót. Az államtitkár elismerte: ma az a kihívás, hogyan tudjuk betölteni az elmúlt években létrejött munkahelyeket. A kormány ezt célzott programokkal és szabályozókkal is segíti – tette hozzá.

TALÁLKOZOTT A SZAKMA
Nagy érdeklődés kísérte a kiállításokkal egy időben rendezett szakmai programokat.
Az első napon rendezett kerekasztal beszélgetésen a legnagyobb hazai gyártók és beszállítók képviselői vettek részt. AZ asztalnál helyet foglalt Peter Kössler, az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. ügyvezető igazgatója, Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. vezérigazgatója, Mesics Olívia, az Opel Szentgotthárd Kft. vezérigazgató-helyettese, Urbán László, a Magyar Suzuki Zrt. alelnöke, Marc Eckstein, a Thyssenkrupp ügyvezető igazgatója, valamint Kis Tünde, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) alelnöke. Mindannyian egyetértettek abban, hogy a járműiparban a legnagyobb kihívást a munkaerőhiány jelenti, ami regionális probléma, de járulékcsökkentéssel lehetne segíteni a helyzeten, ahogy az oktatásra-képzésre is nagy hangsúlyt kell fektetni. Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Szövetség (MAGE) ügyvezető főtitkára, a kerekasztal-beszélgetés moderátora kiemelte: minden eddiginél jobban teljesített az autóipar Magyarországon, az Audi 2 millió motort, az Opel több mint 600 ezret gyártott az országban, a Mercedes több mint egymilliárdos beruházása pedig újabb lökést adhat az autóiparnak.
Ugyancsak az AUTOMOTIVE-on rendezte meg a Protfolio és a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) a Járműipar 2016 elnevezésű konferenciát. Ezen Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter emlékeztetett arra, hogy az ágazatban működő cégek közvetlenül több mint 144 ezer munkavállalót foglalkoztatnak és csaknem 800 milliárd forint termelési értéket állítanak elő évente. Magyarország ezzel az eredménnyel Európa gépjárműgyártásának egyik központjává vált, mivel uniós átlagban a bruttó hozzáadott érték 4 százalékát adja ez az ágazat – emlékeztetett a tárcavezető.
Varga Mihály kiemelte: az elkövetkezendő évtizedekben rendszerszintű átalakuláson megy keresztül a járműipar, amelynek legfontosabb mozgatórugója a digitalizáció, az elektromobilitás és az ipar 4.0 által kínált megoldások lesznek. A Jedlik Terv keretében – számos további ösztönző mellett – a kormány támogatja az infrastruktúra fejlesztését, az elektromos járművek beszerzését és az önvezető járművek fejlesztését – tette hozzá.

JÓ ÜZLET AZ AUTOMOTIVE HUNGARY
Azt, hogy az AUTOMOTIVE HUNGARY nemcsak a szakmának, hanem az üzleti életnek is kiemelt rendezvénye, már az elmúlt években megszokhatták a részvevők. Így nem véletlen, hogy hatalmas sikernek bizonyultak azok az üzleti fórumok is, amelyeket a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) és partnerei rendeztek.

A Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetségével (MAJOSZ), illetve a japán kereskedelmi szervezettel, a JETRO-val közösen szervezett találkozókon csaknem 450 üzleti megbeszélést tartottak magyar és külföldi vállalkozások képviselői.


AUTÓ, VERSENY, KARRIER
Az AUTOMOTIVE HUNGARY-n idén is megrendezték a mérnökhallgatók hagyományos versenyét, a Techtogether Automotive Hungaryt.
A zsűri döntése alapján 2014 és 2015 után ezúttal is a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Formula Racing Team csapata (BME FRT) győzött. Idén 11 egyetem 17 csapata vett részt a vetélkedésen, amelynek célja, hogy segítse az autóipari vállalkozások és a mérnökhallgatók együttműködését.

AUTÓTECHNIKA – ÚJ MŰHELY, ÚJ SZOKÁSOK

A negyedszázados jubileumát ünneplő AUTÓTECHNIKA szakkiállításon a hazai beszállító- és járműjavító-ipart kiszolgáló műszer- és garázsberendezés-forgalmazók, valamint a szakképzési szféra szereplői mutatták be kínálatukat. A rendezvény a partneri kapcsolatok bővítésére is kiváló lehetőséget nyújtott, hiszen egy helyen találkozhattak a gyártók és fenntartók.
A kiállítás mind a négy napján nagy érdeklődés mellett zajlottak a magas színvonalú szakmai előadások és programok. Különösen nagy siker volt az idén először megszervezett AUTÓTECHNIKA Játszótér, ahol a gépjármű javítással és karbantartással foglalkozó szakemberek és a laikus érdeklődők is kipróbálhattak különböző munkafolyamatokat, mint például a tengelykapcsolók cseréjét, a motor diagnosztikát, különböző csavarok szilárdsági próbáját vagy éppen a számítógépes rajzolást. Szintén népszerű újdonság volt az AUTÓTECHNIKA Plusz program, melynek keretén belül számos kiállító (a Lincos, a karmaTECH, a Dometic, az Autonet, a GarAgent és a Sza-Co) várta standján a látogatókat speciális alkatrész és szoftver bemutatókkal.

Kapcsolódó galéria

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 22. 21:29, péntek | Helyi

Új lehetőségek a civil szervezetek számára Nógrád vármegyében

Videónkon teljes körű információkat adunk a mai Nógrád Vármegyei Civil Központban tartott 2024. év ötödik sajtóreggelijéről.

2024. November 18. 09:03, hétfő | Helyi

Az atombomba egyik atyja - Wigner Jenő története

Az egyetem után apja bőrgyárában kezdett dolgozni Wigner Jenő, az atombomba egyik atyja. 122 éve, 1902. november 17-én született Wigner Jenő Pál (Eugene Paul Wigner) Nobel-díjas magyar származású fizikus,

2024. November 16. 20:33, szombat | Helyi

Csernobil Magyarországon

Csernobil Magyarországon: titkolózás, hazudozás...

2024. November 16. 19:46, szombat | Helyi

Miért a Temu a világ leggonoszabb cége

Mielőtt kommentelsz olvasd el! Ez a videó nem bújtatott reklám a hazai kereskedők irányába, hanem a Temu problémáiról szól.