Hírek
2023. November 29. 08:09, szerda |
Belföld
Forrás: AUTO MOTOR
Audi Q8 Sportback e-tron 55 quattro teszt.
Csendes, komfortos és gyors utazóautó a frissített e-tron, mégis kevés érzelmet vált ki vezetés és használat közben.
Némi magyarázattal kell kezdenünk, ugyanis a tesztelt típus névadási logikájában van egy kis csavar. Az Audi egyszerűen e-tron névvel illette a 2018-ban debütált elektromos szabadidő-autót, amelyből Sportback utónéven kupés befejezésű verziót is piacra dobtak. Ezzel párhuzamosan szintén 2018-ban bemutatták a hasonló méretű, belső égésű motoros Q8-as szabadidő-autót. A gyártó most közelebb hozza egymáshoz azzal a két típust, hogy az idén frissített e-tron már Q8 e-tron néven kapható. Hogy ne legyen egyszerű a dolog, a „sima” Q8-as is ráncfelvarráson esik át.Facelift ide vagy oda, szerintem az e-tron tulajdonosoknak sem feltétlenül tűnnek fel a változások, ugyanakkor a módosított hűtőmaszk és lökhárítók nem is a látvány, sokkal inkább a hatékonyság miatt fontosak. 8%-kal kisebb légellenállást hoztak össze az új aero-csomaggal, ebben szerepet játszik az is, hogy a szélső, alsó légbeömlők a karosszéria oldala mellé vezetik a levegőt, illetve hogy az abroncsok elé légterelőket helyeztek. És, ahogy ilyenkor lenni szokott, az akku sem maradt a régiben: a telep ugyanakkora helyet foglal el (2,28 méter hosszú, 1,63 méter széles és 34 cm magas), azonban egy új eljárással egy cellában 20%-kal több aktív anyagot tudnak elhelyezni, így a kapacitás már nettó 106 kWh. Szóval a BMW és Mercedes után az Audi megérkezett a 100 kWh felettiek mezőnyébe, csakhogy a középső, 408 lóerős kivitel hatótávolsága ekkora akkuval sem kiemelkedő. Egy kis biztonsági ráhagyással 380 kilométer körül alakul a városi hatótáv, autópályán pedig 250 kilométer a reális.
Kár, mert a többi nagy Audihoz hasonlóan ez a típus is nagyon komfortos, a hely óriási elöl-hátul, a hangszigetelés pedig a legjobbak közé emeli. A vezetői környezet és az egész belső szokás szerint technokrata, hűvös stílusú, a hangtalan, villanymotoros hajtással megspékelve kevés érzelmet vált ki az autó. Még úgy is, hogy teljesítményről is csak szuperlatívuszokban lehet beszélni: a 664 Nm-es nyomaték egyenes vonalban gyorsan feledteti az emberrel, hogy egy magasépítésű, 2,5 tonnás monstrumban ül. A légrugós futóművel az úthibákat csodásan vasalja ki a nagy Audi, de azt is könnyedén oldja meg, amikor az összes teljesítményt útra kell vinnie, a kétmotoros összkerékhajtás méltó a legendás quattro névre. Mondjuk a 36 millió Ft-os árért cserébe jogosan lehetnek a kuncsaft oknak az elvárásai is átlag felettiek.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 16. 08:12, szombat | Belföld
Orbán Viktor: a magyar gazdaság bajai kivétel nélkül a háborúból származnak
A magyar gazdaság bajai kivétel nélkül a háborúból és annak következményeiből származnak - jelentette ki a miniszterelnök pénteken a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.
2024. November 16. 08:07, szombat | Belföld
A kormány kifizette a Dunaferr dolgozóinak bérét a tulajdonos helyett
2024. November 16. 08:05, szombat | Belföld
Szerelési és karbantartási hibák vezettek a miskolctapolcai Barlangfürdő leégéséhez
Szerelési hibák sorozata, valamint a karbantartás és a szabványossági felülvizsgálat hiánya vezetett a miskolctapolcai Barlangfürdőben keletkezett tűzhöz
2024. November 15. 08:03, péntek | Belföld
Továbbra is kínlódik az építőipar
Az idén szeptemberben az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 8,2 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól - jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).