Városlista
2024. november 15, péntek - Albert, Lipót

Hírek

2023. December 24. 09:00, vasárnap | Belföld
Forrás: AUTO MOTOR

Aktuális korszellem – Mercedes-Benz GLC 400 e 4Matic Coupé teszt.

Aktuális korszellem – Mercedes-Benz GLC 400 e 4Matic Coupé teszt.

6 hengeres kivitel ugyan már nincs az új generációs GLC Coupéból, helyette nagy teljesítményű plug-in hibriddel válaszolnak a kor kihívásaira.

Sugárzik a minőség minden megoldásból, de a kormány érintésérzékeny felületei megszokást igényelnek.

A GLC Coupé sok szempontból a trendek megtestesítője, ugyanis egyszerre szabadidő-autó és kupé, a formás lemezek alatt pedig belső égésű erőforrás és villanymotor szofisztikált kombinációja dolgozik. A középkategóriás modell második kiadása igazából egy műszaki kirakat, hogy tessék, itt tart ma a plug-in hibrid technológia!

Prémiumautóhoz illőek az ülések. A helykínálat korrekt, a kardánalagút igencsak vaskos. Off-road üzemmódban a dőlésszögeket és a kerekek rugózását is mutatja a központi kijelző

Merthogy a 400 e jelű hajtás minden, csak nem átlagos, a 2,0 literes, turbós benzinmotort használó rendszer 381 lóerőt produkál, ráadásul a villanymotor önmagában 440 Nm-es nyomatékot szállít. Az igazán nagy kunsztnak azonban a hatótávolság tűnik: a GLC 400 e Coupé volt az első plug-in hibrid a szerkesztőségünkben, amely a valóságban is képes volt megtenni 100 kilométert tisztán elektromosan (egészen pontosan 103-at)! A magyarázat elsősorban abban rejlik, hogy a Mercedes hatalmas, 31,2 kWh-s akkumulátort használ – ez nagyobb, mint a tisztán elektromos Dacia Spring telepkapacitása! A méretes telep akár 60 kW-os töltést is fogadhat, de az is villanyautó-szint, hogy fékezésnél 100 kW-tal rekuperálhat. Persze a vásárló a csúcstechnikából a hatótávolságon kívül nem sokat vesz észre, maximum azt, hogy az SUV-kupé akár 140 km/órával is suhanhat elektromosan. Meg persze az is fontos, hogy aktív navigáció esetén a lehető leghatékonyabban gazdálkodik az energiával a jármű, például hiába van sok töltés az akkuban, autópályán általában benzinre vált.

Az önmagában 252 lóerős benzinmotorhoz 9 fokozatú váltó kapcsolódik, a 4×4-es hajtás alapáras. Akár 60 kW-tal is tölthető az újdonság

A 381 lóerős összteljesítménnyel tényleg arcpirítóan gyors az újdonság, csakhogy állandó 130 km/órás tempónál lemerült akkumulátorral már nem a takarékosság mintapéldánya, a 9 literes fogyasztása mellett a 4 hengeres benzinmotor hangszíne és a viszonylag kisméretű tank (49 literes) is belerondít az összképbe. Kár, mert a belső kialakítása, a kényeztető extrák és az autó egész hangulata hozza a Mercedestől elvárt szintet és akkor még nem is beszéltünk a formás farról. A hiányzó hátsó ablaktörlő ugyan mutatja, hogy egy kicsit áldoztak a szépség oltárán, ugyanakkor a kupés tetőív ellenére sem kisebb a fejtér, mint a „mezei” GLC-ben. 31 milliós alapárért persze jogosan várhat az ember ilyen átgondoltságot és magas szintű komfortot.

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 15. 08:03, péntek | Belföld

Továbbra is kínlódik az építőipar

Az idén szeptemberben az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 8,2 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól - jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

2024. November 15. 08:01, péntek | Belföld

Szijjártó Péter: minden szinten folyamatos a magyar-szlovák párbeszéd az államnyelvtörvény ügyében

Minden szinten folyamatos a párbeszéd a magyar és a szlovákiai kormány között az államnyelvtörvény ügyében, a pozsonyi vezetés tagjai azonban világossá tették, hogy nem kívánják korlátozni a kisebbségi nyelvhasználatot