Városlista
2025. december 6, szombat - Miklós

Hírek

2015. Április 21. 12:00, kedd | Helyi
Forrás: index

Aki keveset iszik, úgy vezet, mint egy részeg

Aki keveset iszik, úgy vezet, mint egy részeg

A keveset ivó sofőrök kétszer annyit hibáznak, mint azok, akik normális mennyiségű folyadékot isznak – írja az MTI.

Egy brit tanulmány szerint az elmulasztott ivás ugyanolyan veszélyes, mint az ittas vezetés.

A Loughboroughi Egyetem kutatása kiderítette, hogy ha egy sofőr csak öt korty folyadékot fogyaszt el egy óra alatt, a szervezetében hasonló állapot alakul ki, mintha ittasan vezetne. Ha a vezető egy óra alatt csak 25 milliliter vizet iszik, több mint kétszeresére nő az általa elkövetett hibák száma azokhoz a sofőrökhöz képest, akik eleget isznak.

A Physiology and Behaviorben közzétett tanulmányhoz férfi vezetőket teszteltek laboratóriumi körülmények között, szimulátor segítségével. Minden résztvevő háromszor vett részt a teszten. Egyszer úgy vezettek, hogy elegendő folyadékot ittak (óránként 200 millilitert), máskor alig ittak valamit (óránként 25 millilitert). A teszteken két órán át kellett egy autóúton vezetniük. Amikor a tesztalanyok eleget ittak, 47 balesetet idéztek elő; amikor keveset, már 101-et. A hibák aránya a két órában nőtt, az időintervallum utolsó negyedében csúcsosodott ki.

A kutatók, akik először tanulmányozták a kiszáradás, a vezetői hibák és a baleseti kockázatok közötti kapcsolatot, elmondták: a kiszáradás miatt romlik a szellemi teljesítmény, hangulatingadozás lép fel, csökken az összpontosítás, az éberség, és romlik a rövid távú memória.

„Mindannyian elítéljük az ittas vezetést, de általában nem gondolunk bele, hogy másféle dolgok hogyan hatnak a vezetési képességeinkre. Ezek egyike a folyadékfogyasztás és a kiszáradás. Kétségtelen, hogy az alkohol és a drogfogyasztás gépkocsivezetésnél növeli a balesetek kockázatát, de az eredményeink kimutattak egy fel nem ismert veszélyt is. Mindez arra utal, hogy a sofőröket bátorítani kell arra, hogy eleget igyanak.” – mondta Ron Maughan professzor, a tanulmány vezető szerzője.

Ezek érdekelhetnek még

2025. November 02. 12:55, vasárnap | Helyi

Bejrút 50: aki utoljára szállt le a katasztrófát szenvedett Malév Tu-154-essel (Ep. 349)

Mazalin Tibor, a Malév vezető fedélzeti mérnöke teljesítette az utolsó, Rómából érkező járatot azzal a Tu-154-essel, amely 1975. szeptember 29-én este Libanonba indult tovább, de a bejrúti repülőteret már nem érte el.

2025. November 02. 12:30, vasárnap | Helyi

NEM TUDTA, HOGY ILYEN ERŐS AZ AUTÓ... A LEGDRÁGÁBB AUTÓS BAKIK, AMIK TÉNYLEG SOKBA KERÜLTEK!

Összegyűjtöttem nektek, miért fontos, hogy a vezetéshez ész is társuljon, vagyis hoztam nektek néhány elrettentő példát arról,

2025. November 02. 12:20, vasárnap | Helyi

Miért Gyártják A Chipek 90%-Át Tajvanon

A könyvekben a második világháborút gyakran „a motorok háborújaként” emlegetik.

2025. November 02. 09:50, vasárnap | Helyi

VOLT EGYSZER EGY ÖBLÖSÜVEGGYÁR

Salgótarján nem csak a bányászatról, az Acélgyárról volt híres egykor, hanem az üvegiparáról is. Képek egy „elfeledett” szakmáról, melyről híres volt Salgótarján.