Hírek
2012. Február 09. 00:00, csütörtök |
Helyi
Forrás: infonograd/MTI
A salgótarjáni biomassza erőmű a káros beruházások listáján
Öt hazai beruházás is rákerült a káros közép-kelet-európai beruházások térképére a Föld Barátai Európa és a Közép- és Kelet-Európai Bankfigyelő Hálózat felmérése szerint.
A felmérésről szóló, a Magyar Természetvédők Szövetsége és a bankfigyelő hálózat által kiadott közlemény szerint jelentős környezeti és társadalmi károkat okozhatnak egyes uniós eurómilliárdokkal finanszírozott nagyberuházások. A káros projektek között öt magyarországi beruházás is szerepel, köztük például a folyamatban levő 4-es metró és a tervezett salgótarjáni biomassza erőmű projektje.
A tanulmány 33 káros és problémás projektet tárt fel a régióban, összesen 16,5 milliárd euró értékben. A bolgár, cseh, észt, lengyel, macedón, magyar és szlovák projekteket felvonultató listában többek között természetvédelmi területeket átszelő autópályák, hulladékégetők és repülőterek szerepelnek, amelyek megvalósítása folyamatban vagy tervben van az Európai Unió költségvetéséből
Magyarország öt nagy beruházással szerepel a térképen: a 4-es metró beruházásával és a tervben lévő Duna-Tisza-csatornával, a Duna hajózhatósága projekttel, a csongrádi vízlépcsővel, és a salgótarjáni biomassza-erőmű létesítésével.
A közlemény szerint a projektek megvalósítása súlyos károkat okozhat, köztük a megnövekedő légszennyezést, a biológiai sokféleség csökkenését, illetve növekvő árvízveszélyt.
Az 1995-ben alakult bankfigyelő hálózat egy olyan nemzetközi civil szervezet, amelynek jelenleg 12 országból vannak tagjai Közép- Kelet Európa és a Balkán térségéből. A hálózat célja, hogy figyelemmel kísérje a nemzetközi pénzügyi intézmények tevékenységét és működőképes, alternatív javaslatokkal álljon elő. A Magyar Természetvédők Szövetsége 2003-tól működik együtt a Bankfigyelő Hálózattal.
Képünk illusztráció.
Ezek érdekelhetnek még
2025. November 02. 12:55, vasárnap | Helyi
Bejrút 50: aki utoljára szállt le a katasztrófát szenvedett Malév Tu-154-essel (Ep. 349)
Mazalin Tibor, a Malév vezető fedélzeti mérnöke teljesítette az utolsó, Rómából érkező járatot azzal a Tu-154-essel, amely 1975. szeptember 29-én este Libanonba indult tovább, de a bejrúti repülőteret már nem érte el.
2025. November 02. 12:30, vasárnap | Helyi
NEM TUDTA, HOGY ILYEN ERŐS AZ AUTÓ... A LEGDRÁGÁBB AUTÓS BAKIK, AMIK TÉNYLEG SOKBA KERÜLTEK!
Összegyűjtöttem nektek, miért fontos, hogy a vezetéshez ész is társuljon, vagyis hoztam nektek néhány elrettentő példát arról,
2025. November 02. 12:20, vasárnap | Helyi
Miért Gyártják A Chipek 90%-Át Tajvanon
A könyvekben a második világháborút gyakran „a motorok háborújaként” emlegetik.
2025. November 02. 09:50, vasárnap | Helyi
VOLT EGYSZER EGY ÖBLÖSÜVEGGYÁR
Salgótarján nem csak a bányászatról, az Acélgyárról volt híres egykor, hanem az üvegiparáról is. Képek egy „elfeledett” szakmáról, melyről híres volt Salgótarján.
