Városlista
2024. augusztus 7, szerda - Ibolya

Hírek

2012. December 03. 05:00, hétfő | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

A magyarok ártudatossága általában hasonlít az európai átlaghoz

A magyarok ártudatossága általában hasonlít az európai átlaghoz

A magyar fogyasztóknak az ár a legfontosabb a ruházati cikkek vásárlásánál. Utána legtöbben háztartási cikkeknél nézik az árat (48 százalék), majd élelmiszernél és italnál (43). Ezt állapítja meg a felmérés, amit a Nielsen ötvennyolc országban, köztük Magyarországon végzett 2012. harmadik negyedévében.

Tizenegy termékcsoport közül hétben a legtöbb magyar vásárló számára az ár a leglényegesebb szempontok egyike. Egyik kivétel az élelmiszer és az ital, mert ott az ízt a válaszadók 59 százaléka nevezte meg. Az egészség megőrzését szolgáló termékeknél, a gyógyszerekkel együtt az árhoz viszonyítva nagyobb arányban tartják lényegesnek a hatóanyagot, adalékokat és a minőséget. Autónál a márka több magyar számára kiemelkedő szempont, mint az ár, amikor dönt, míg ékszernél, továbbá dísztágynál a megjelenés és a dizájn.

A magyarok ártudatossága a vizsgált termékcsoportok zöménél hasonlít a felmérésben szereplő huszonkilenc európai ország átlagához. A három kivétel közé tartoznak az egészséget megőrző termékek és a gyógyszerek, amelyeknél a magyarok nagyobb része számára fontos az ár, mint Európában átlagosan. Viszont autó és ékszer vásárlásánál a magyarok kisebb aránya figyel oda hangsúlyozottan az árra. Nálunk autónál többek számára játszik nagyobb szerepet az ár, ékszernél pedig a megjelenés és a dizájn, mint átlagosan a többi vizsgált országban.

Figyelemre méltó, hogy a származási ország a magyar válaszadók legnagyobb aránya, egyaránt 14 százaléka számára élelmiszernél és italnál, valamint személyi használatú elektronikai cikkeknél kiemelkedő szempont, amikor vásárlásról döntenek. Második legnagyobb arányt az autó, háztartási elektromos készülék, továbbá háztartási eszköz esetében regisztráltak, 13-13 százalékkal.

Az ártudatosság Európa-bajnokai ruházati cikkeknél az írek a görögök, britek és franciák előtt; sorrendben 59, 57 és 56-56 százalékuk számára az egyik legfontosabb kritérium vásárlásnál az ár. Legalacsonyabb ebből a szempontból a belgák és svájciak 28-28 százalékos mutatója.

Amikor elektromos háztartási készüléket vásárol, legnagyobb arányban a portugálok 57, franciák 55 és az írek 53 százaléka tartja az árat az egyik legfontosabb szempontnak. Itt legkisebb az oroszok 35, majd a törökök 37 és ukránok 39 százalékos aránya.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Augusztus 07. 08:00, szerda | Belföld

Sziget - Ötven helyszín, ezernél is több program

Ötven helyszínen ezernél is több programmal várja a közönséget a Sziget. A fesztivált, amelyen idén mások mellett Kylie Minogue, Liam Gallagher és Martin Garrix is fellép, 30. alkalommal rendezik meg, ezúttal augusztus 7-től 12-ig.

2024. Augusztus 07. 07:37, szerda | Belföld

KSH: Nőtt a kiskereskedelmi forgalom

Júniusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 2,6 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 0,1 százalékkal mérséklődött - írja a statisztikai hivatal.

2024. Augusztus 06. 08:03, kedd | Belföld

Kínai támogatást kap a Liberty Dunaújváros

A Liberty technológiai partnere, a CISDI megkapja a pénzügyi támogatást a dunaújvárosi acélműben megvalósuló nagyberuházáshoz - közölte a Liberty hétfőn az MTI-vel.

2024. Augusztus 06. 07:58, kedd | Belföld

Meteorológia: a legmelegebb volt a július 1901 óta

A legmelegebb és a hetedik legszárazabb volt a július 1901 óta - írta a HungaroMet Zrt. a honlapján hétfőn.