Városlista
2025. január 22, szerda - Vince

Hírek

2019. Október 03. 13:00, csütörtök | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

A fizikai dolgozókat teljesítmény-alapú juttatásokkal tudják megtartani a cégek

A fizikai dolgozókat teljesítmény-alapú juttatásokkal tudják megtartani a cégek

A fizikai dolgozókat elsősorban teljesítmény-alapú juttatásokkal tudják megtartani a cégek - derül ki a BrandFizz Employer Branding Kft. felméréséből, amelyről közleményben tájékoztatták az MTI-t.

A munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó cég 967 kékgalléros munkavállaló bevonásával készített felmérést tavaly és idén május között.

A felmérés szerint a fizikai dolgozóknak is szükségük van munkájuk elismerésére. A megkérdezett munkavállalók 48, illetve 38 százaléka szerint a dolgozók felmondása elsősorban a teljesítményalapú bónusz, illetve a teljesítmény elismerésének hiányával magyarázható. A válaszadók 37 százaléka vélekedett úgy, hogy a dolgozók kilépése a nem megfelelő fizetéssel, valamint a munka és magánélet egyensúlytalanságával áll összefüggésben.

A közlemény idézte Horváth Ádámot, a BrandFizz Employer Branding Kft. társalapítóját, aki rámutatott: a dolgozók megtartása érdekében a fizetés mellett átlátható juttatási rendszerre is szükség van. A munkaerő megtartása nem oldható meg egy jól sikerült és nagy költségvetésű céges karácsonyi bulival - jelezte a szakember.

A felmérésből kiderült, a fizikai dolgozóknak fontos, hogy milyen a csapat és milyen hangulatban telik a munkaidő. Ezeket a tényezőket csupán a stabil, biztonságos munkakörnyezet iránti igény és a fizetés előzi meg.

A kutatás szerint a kékgallérosok nagyvállalatnál szeretnek a legjobban dolgozni. Meghatározó számukra, hogy elégedettek legyenek a közvetlen felettes személyével, elérhetőségével, valamint a kihívással is.

A kutatásban vizsgálták azt is, hogy milyen csatornákat használnak tájékozódásra a kékgalléros álláskeresők. Az eredmények szerint 58 százalékuk ismerősökön, barátokon keresztül tájékozódik, közel 37 százalékuk megnézi a cég karrier oldalát álláskereséskor, hírlevéllel viszont csak 11 százalékuk érhető el.

A 2016-ban alapított BrandFizz Employer Branding Kft. a munkáltatói márka kiépítésében nyújt segítséget a vállalkozásoknak, hogy alkalmazkodni tudjanak a megváltozott munkaerőpiaci körülményekhez.

Címkék: dolgozó, juttatás

Ezek érdekelhetnek még

2025. Január 22. 07:38, szerda | Belföld

Orbán Viktor: agresszív és ellenséges nyilatkozatok jönnek Kijevből

Agresszív és ellenséges nyilatkozatok jönnek Kijevből - mondta a miniszterelnök kedden Pozsonyban sajtótájékoztatón a leállított gáztranzittal összefüggésben, miután tárgyalt Robert Fico szlovák kormányfővel.

2025. Január 21. 07:43, kedd | Belföld

NAV: az adóelőlegből is igénybe vehető az szja-kedvezmény

Az év első hónapjában több tízezren felejtik el igénybe venni a személyi jövedelemadóból (szja) járó kedvezményt - hívta fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) hétfői közleményében.

2025. Január 21. 07:42, kedd | Belföld

Ónos eső - A Magyar Közút fokozott óvatosságra inti a közlekedőket

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. felhívja a közlekedők figyelmét, hogy csak az induljon útnak kedden az ónos esővel érintett területeken, akinek halaszthatatlan dolga van, és a téli gumival van felszerelve a járműve.

2025. Január 21. 07:40, kedd | Belföld

Orbán Viktor: a nyugati világ egy patrióta, békepárti, migrációt elutasító, családpárti elnököt kapott Washingtonban

A nyugati világ egy patrióta, békepárti, migrációt elutasító, családpárti elnököt kapott Washingtonban, már csak néhány óra, és még a Nap is másként fog sütni Brüsszel felett