Hírek
2023. December 01. 18:09, péntek |
Helyi
Forrás: ng.24/web/zsuffa CSaba
122 éve haszálhatják a férfiak az eldobható borotvát. Köszönjük Mr. Gillette!
1901. 12. 02-a nagy nap a férfiak életében. King Gillette ekkor szabadalmaztatta ugyanis az eldobható borotvát. Az úgy volt, hogy Bostonban szabadalmi jogot jelentett be
az általa feltalált eldobható borotvapengére. Még ugyanebben az évben megalapította a „The Gillette Company”-t, amely a meggazdagodást hozta el számára.
Jónéhány feltalálót tudunk felsorolni, akinek neve eggyé vált az általa megalkotott találmánnyal. Gondoljunk csak Porsche és Ford autójára, Deep terepjárójára, Diesel motorjára, vagy Parker tollára, és ebbe a felsorolásba illeszkedik Gillette borotvapengéje is.

A visszaemlékezések szerint Gillette már gyermekkorában is állandóan új eszközöket eszkábált, miközben arról álmodozott, hogy egyszer valamely ötletének köszönhetően nagyon gazdag lesz.
Az utazóügynökként elhelyezkedő Gillette-nek a nagy ötlet végül egy reggeli borotválkozás alkalmával jutott eszébe: a borotvakést olyan vékony kétoldalú pengével kell ellátni, hogy ne kelljen köszörülni, és borotválkozás után egyszerűen eldobható legyen.
Gillette-nek hat évet kellett várnia, mire megtalálta azt az embert, aki látott fantáziát az eldobható borotvapengében és hajlandó volt legyártani az első darabot. 1901. december 2-án King Gillette Bostonban szabadalmi jogot jelentett be az általa feltalált eldobható borotvapengére.

Még ugyanebben az évben megalapította a „The Gillette Company”-t, amely idővel meghozta a várva várt gazdagságot. Bár az első évben csak 168 darab pengét adott el, a következőben már 90 ezret, 1903-ban pedig 123.000-re nőtt a forgalom.
1917-ben az amerikai kormány 36 millió borotvapengére adott megrendelést a világháborúban szolgáló katonák számára.

A bostoni székhelyű „The Gillette Company” 2004-ben 10, 3 milliárd dollárnyi forgalmat bonyolított le, amelyből 2, 3 milliárd dollár nyereséget könyvelhetett el.
Ezek érdekelhetnek még
2025. November 02. 12:55, vasárnap | Helyi
Bejrút 50: aki utoljára szállt le a katasztrófát szenvedett Malév Tu-154-essel (Ep. 349)
Mazalin Tibor, a Malév vezető fedélzeti mérnöke teljesítette az utolsó, Rómából érkező járatot azzal a Tu-154-essel, amely 1975. szeptember 29-én este Libanonba indult tovább, de a bejrúti repülőteret már nem érte el.
2025. November 02. 12:30, vasárnap | Helyi
NEM TUDTA, HOGY ILYEN ERŐS AZ AUTÓ... A LEGDRÁGÁBB AUTÓS BAKIK, AMIK TÉNYLEG SOKBA KERÜLTEK!
Összegyűjtöttem nektek, miért fontos, hogy a vezetéshez ész is társuljon, vagyis hoztam nektek néhány elrettentő példát arról,
2025. November 02. 12:20, vasárnap | Helyi
Miért Gyártják A Chipek 90%-Át Tajvanon
A könyvekben a második világháborút gyakran „a motorok háborújaként” emlegetik.
2025. November 02. 09:50, vasárnap | Helyi
VOLT EGYSZER EGY ÖBLÖSÜVEGGYÁR
Salgótarján nem csak a bányászatról, az Acélgyárról volt híres egykor, hanem az üvegiparáról is. Képek egy „elfeledett” szakmáról, melyről híres volt Salgótarján.
