Hírek
2013. Október 21. 13:09, hétfő |
Helyi
Forrás: origo
10 forint reklámpénz 47 forintos forgalmat hoz
![10 forint reklámpénz 47 forintos forgalmat hoz](/external/image_cache/e/4/d/e4d3421f9b0f5ffafb307907f77cd3b5.jpg)
A Magyar Reklámszövetség megbízására készült tanulmány szerint a tavalyi 174 milliárd forint, ami a reklámiparban megfordult, 820 milliárd forintot generált a magyar gazdaság számára.
A Magyar Reklámszövetség a PwC Magyarországot bízta meg azzal, hogy vizsgálja meg a kommunikációs iparág gazdasági teljesítményre gyakorolt hatását. A kutatást olyan cégek támogatták, mint a Magyar Telekom, a TV2, a Metropol vagy a Tesco, és némiképp angol mintára készült, ugyanis egy tavalyi kutatás a szigetországban kimutatta, hogy minden reklámiparban megforgatott egy font hat fontos költést generál, tehát élénkíti az angol gazdaságot.
A hazai kutatásra azért is szükség volt, mert tavasszal még reálisnak látszott a reklámadó bevezetése, amely a piac minden szereplőjét, de főképp a két nagy kereskedelmi tévét sújtotta volna.
A magyar reklámiparban 174 milliárd forint fordult meg 2012-ben szövetség becslése szerint. Ez a reklámra elköltött összeg számos áttételen keresztül 820 milliárd forintot generált a magyar gazdaság számára, tehát minden reklámra költött 10 forint 47 forinttal növeli a GDP-t – hangzott el a Magyar Reklámszövetség sajtóeseményén. A 174 milliárdról Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke megjegyezte, hogy ez csak a mérhető, auditált, ellenőrizhető reklámköltés, amelyről tudják, honnan hová ment, de valójában ennél több pénz forog a reklámszakmában.
A reklám és a reklámipar a gazdaságot átszövő hajtóerő, 13 ezer ember dolgozik közvetlenül a reklámiparban, és további 50 ezer dolgozó valamilyen módon kapcsolódik hozzá - közölte a szövetség. Az ő állásuk is veszélyben forogna egy iparági különadó bevezetése esetén, nőne a piaci bizonytalanság, és a reklámfilm-export is visszaesne (2012-ben harmincnál több, nemzetközi vetítésre szánt reklámfilmet forgattak itthon).
Urbán Zsolt szerint bizonyított, hogy az emelt szintű reklámköltés egész piaci szegmenseket tud átrendezni (ez történt a söriparban), márkákat emel fel, tesz ismertté. A tanulmány szerint a reklám és a vásárlási hajlandóság közt 90%-os az átfedés, a kereskedelmi hirdetések pedig többletfogyasztást generálnak, amivel az államkincstár is jól jár.
A szövetség jelezte, hogy a tanulmányt a konklúziókkal együtt eljuttatták a kormánynak, és bizakodnak abban, hogy véglegesen ejti az iparági adó ötletét. A reklámiparban tavaly 2,7%-os volt az esés, idénre stagnálást vár az MRSZ.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Július 16. 10:58, kedd | Helyi
A LEGJOBB ÖT TV bemondó - Ön melyiküket kedvelte a legjobban?
5 magyar TV bemondó, akiket szívesen látnánk ma is a képernyőn. Ma már nincsenek tv bemondók, legalábbis a szó klasszikus értelmében. A televíziózás hőskorából hoztunk 5 legendát,
2024. Július 16. 09:19, kedd | Helyi
Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását.
Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg - közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft.
2024. Július 16. 09:00, kedd | Helyi
A Hold és az Antares együttállása lesz látható szerda este az égbolton.
Szabad szemmel is látható lesz Hold és az Antares csillag együttállása szerda este tíz órától az égbolton - tájékoztatta a Svábhegyi Csillagvizsgáló.
2024. Július 16. 08:39, kedd | Helyi
Rétvári Bence: jól indult a járóbeteg-időpontfoglalás az Egészségablak alkalmazásban.
Az indulás óta napi csaknem ötszáz időpontot foglaltak a betegek az Egészségablak mobilalkalmazással a járóbeteg-szakrendelőkben.